پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۲۴
ازدواج و خانواده - کد خبر : 13830
دوشنبه، ۲۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

کارگاه های آموزشی ازدواج با رضایت 86 درصدی مواجه شد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشار به ارزیابی های کیفی از برگزاری کارگاه های آموزشی حضوری و آنلاین ازدواج عنوان کرد: 71/1 درصد افراد این کارگاه ها را خوب و بسیار خوب ارزیابی کردند.

کارگاه های آموزشی ازدواج با رضایت 86 درصدی مواجه شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرنگار مهر، اعظم کریمی، با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج، قبل، حین و بعد از ازدواج از تکالیف وزارت ورزش و جوانان است در خصوص اثربخشی کارگاه‌های آموزشی ازدواج گفت: اهتمام جدی نسبت به کیفیت بخشی برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های کل کشور وجود دارد بنابراین با توجه به برگزاری مستمر کارگاه‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های کشور، ضرورت داشت میزان اثربخشی کارگاه‌ها در قالب پیمایشی شناسایی شود که در این راستا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا در ۲۰ استان کشور این نظر سنجی را انجام داد.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در ای پیمایش را 71/7 درصد زنان و 28/3 درصد را مردان تشکیل داده‌اند، افزود:طبق پیماش «دیدگاه جوانان در خصوص اثر بخشی کارگاه‌های آموزشی ازدواج» از مجموع ۵۰۱ نفر شرکت کننده حاضر در این پیمایش  و براساس یافته‌های توصیفی طرح حاضر،28/1 درصد از پاسخگویان بیشتر از پنج جلسه در کارگاه‌های آموزشی ازدواج شرکت کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه طبق یافته‌های مربوط به دیدگاه افراد مجرد در خصوص کارگاه‌های ازدواج نشان می‌دهد که برای ۹۱/۸ درصد از افراد مجرد مشاوره قبل از ازدواج برای انتخاب همسر به میزان زیادی ضروری تلقی شده است، عنوان کرد: 48/1 درصد افراد به صورت مجازی و 45/1 درصد نیز به صورت حضوری در کارگاه‌های ذکر شده شرکت کرده‌اند. 
 
کریمی در ادامه ارایه آمارها بیان کرد:  72/7 درصد از افراد معتقدند که کارگاه‌های آموزشی در شناسایی خطاهای رایج در انتخاب همسر، به میزان زیادی به آنان کمک کرده است همچنین 69/6 درصد از مجردها بر این باورند که این کارگاه‌ها می‌توانند به میزان زیادی آنان را در شناسایی مشکلات قبل از ازدواج و دوران آشنایی راهنمایی کند.
 
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: 64/3 درصد از افراد در غلبه کردن بر شک و تردیدها در انتخاب همسر و 73/5درصد از پاسخگویان مجرد معتقدند که این کارگاه‌ها در تصمیم گیری آنها برای ازدواج کمک کننده بوده است.
 
وی با توجه به داده‌های مربوط به دیدگاه افراد متأهل در خصوص کارگاه‌های ازدواج، گفت: ۴۸ درصد از متاهلان معتقدند که کارگاه‌های آموزشی به میزان زیادی در یادگیری شیوه‌های حل اختلاف بین خود و همسرشان کمک کرده است همچنین 49/2 درصد افراد متأهل معتقد بودند این کارگاه‌ها به میزان زیادی بر بهبود روابط و صمیمت در زندگی مشترک به آنها کمک کرده است.
 
کریمی ضمن بیان اینکه 55/7 درصد از افراد متأهل معتقد بودند که کارگاه‌های آموزشی به میزان زیادی در غلبه بر خطاهای رایج در زندگی مشترک مثل سرزنش، بی احترامی، سکوت و … کمک کننده بوده است، افزود: 56/2 درصد معتقد بودند این کارگاه‌ها در تربیت صحیح فرزندان شأن و یا ایجاد ارتباط مؤثر به آنان نیز مؤثر بوده است.
 
وی در پایان تاکید کرد: در ارزیابی‌هایی که از کیفیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری صورت گرفته است 71/1 درصد افراد این کارگاه‌ها را خوب و بسیار خوب ارزیابی کرده‌اند همچنین ۴۶ درصد نیز ارزیابی خوب و بسیار خوبی از کارگاه‌های آموزشی مجازی داشتند و به طور کلی 86/6 در صد از شرکت کنندگان متأهل در این کارگاه‌ها، از آموزش‌های ارائه شده احساس رضایت داشتند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!