شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۳۶
رفاه و تعاون - کد خبر : 11239
سه شنبه، ۰۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

کارفرمایان چگونه با کارگران تسویه حساب کنند

شيوه صحیح تسویه حساب کارفرمایان با کارگران توشط یک کارشناس حوزه روابط کار و کارگری تشريح شد.

کارفرمایان چگونه با کارگران تسویه حساب کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید حاجی‌زاده، توضیحاتی درباره شیوه درست تسویه حساب با پرسنل ارایه و اظهار کرد: موضوع تسویه حساب با پرسنل شاغل یک مجموعه همواره یکی از چالش‌های شرکت‌ها و کارفرمایان محسوب می شود که اکثر مدیران با این مسئله مشکل دارند.
 
وی افزود: معمولا پس از شکایت کارگر به اداره کار، مراجع رسیدگی کننده به این شکایت پس از بررسی طرح‌های تسویه حساب کارفرمایان، آن را مردود اعلام کرده و محکوم به پرداخت مجدد خواسته‌های کارگر می شوند.
 
این کارشناس حوزه روابط کار و کارگری با بیان اینکه فرم‌هایی که در حکم اقرار کلی کارگر است در بیشتر پرونده‌ها، مورد پذیرش قرار نمیگیرد، گفت: متن هایی نظیر، «اینجانب.. اعلام می‌دارم که کلیه حقوق و مزایای خود را اعم از حقوق ماهیانه، بن، مسکن، اولاد، اضافه کاری، سنوات و عیدی را از کارفرمای خود دریافت کرده و هیچگونه مطالبه‌ای از وی نخواهم داشت.» با توجه به رویه حاکم در مراجع حل اختلاف وزارت کار و دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، فاقد اعتبار قانونی است و نتیجه‌ای جزء محکومیت کارفرمایان را در بر نخواهد داشت.
 
حاجی زاده به مشخص بودن اجزای تشکیل دهنده مبلغ پرداختی به کارگر در ابتدای روند رسیدگی به تسویه اشاره کرد و افزود: به طور مثال مشخص باشد از مبلغ پرداخت شده به تفکیک چقدر مربوط به بن، مسکن، عیدی، سنوات و... است. همچنین باید مشخص باشد دوره پرداخت این موارد ماهیانه و یا نسبت به کل قرارداد است و علاوه بر آن تعیین شود روش پرداخت وجه واریز به بانک یا چک هست.
 
وی از دیگر مواردی که برای قانونی بودن تسویه حساب نیاز است وجود امضا و اثر انگشت کارگر جهت تایید و شفاف بودن کسورات قانونی با مبلغ مشخص را ذکر کرد.
 
این کارشناس حوزه روابط کار و کارگری حاجی‌زاده وجود سند پرداختی بانکی با رسید چک پرداختی به کارگر را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: چنانچه تمامی موارد بالا از سوی کارفرما به درستی انجام شود، اما سند پرداخت وجود نداشته باشد باز هم مورد قبول قانون مذکور قرار نمی گیرد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!