پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۲:۲۵
اجتماعی - کد خبر : 9212
چهارشنبه، ۱۵ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

کارت شناسایی هوشمند برای افراد دارای اختلال اوتیسم صادر می شود

فاز نخست این طرح اجرایی شده و خانواده ها می توانند با مراجعه به وب سایت irautism.org نسبت به ثبت نام اقدام کرده و کارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت کنند

کارت شناسایی هوشمند برای افراد دارای اختلال اوتیسم صادر می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از انجمن اوتیسم ایران، سحرانه جوادی مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران با اشاره به اینکه برای افراد دارای اختلال اوتیسم کارت شناسایی هوشمند صادر خواهد شد ، اعلام کرد خانواده ها می توانند با مراجعه به سایت این انجمن نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

جوادی در این مورد اظهار داشت: برای ثبت نام افراد دارای اوتیسم، سامانه جامعی با همکاری شرکت فناپ راه اندازی شده تا خانواده یا شخص دارای اوتیسم بتوانند از هر نقطه ای از ایران در سایت وارد شده و با پر کردن فرم های مربوط نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در ادامه ارزیابی ، سنجش و تشکیل پرونده الکترونیک انجام شود.

وی افزود: پس از ثبت نام ، کارشناسان انجمن اوتیسم ایران با شخص تماس گرفته و پس از ارزیابی ، سنجش و تائید اطلاعات، کارت شناسایی هوشمند برای فرد دارای اوتیسم صادر می شود. این کارت علاوه بر مشخصات فردی ، ویژگی های شخص دارای اوتیسم را هم شامل می شود و همواره به عنوان کارت شناسایی برای معرفی شخص در سازمان ها و مجموعه های مختلف کاربرد دارد. همچنین پرونده الکترونیک شخص در کارت ذخیره شده و براساس نیاز توسط کد کیو آر روی کارت در اختیار مراکز مختلف قرار می گیرد.

مدیر واحد سلامت انجمن اوتیسم ایران گفت: فاز نخست این طرح اجرایی شده و خانواده ها می توانند با مراجعه به وب سایت irautism.org نسبت به ثبت نام اقدام کرده و کارت شناسایی هوشمند اوتیسم را دریافت کنند. در فازهای بعدی این طرح ، امکانات بیشتری در اختیار صاحبان کارت قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که اوتیسم یا درخودماندگی یک اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقض در ارتباط اجتماعی ، رفتارهای کلیشه ای ، مشکلات درک شناختی و خزانه رفتاری ، حرکتی و کلامی محدود است. 75 تا 88 درصد از کودکانی که در طیف اوتیسم قرار دارند، علامت هایی از این اختلال را در دوسال اول زندگی نشان می دهند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!