پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۳۵
سه شنبه، ۰۶ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی به ارزیابی آثار پرداخت

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران توسط اعضای هیأت انتخاب ارزیابی و انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را انجام داد.

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی به ارزیابی آثار پرداخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، اعضای هیأت انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ارزیابی و انتخاب آثار رسیده به این جشنواره را انجام دادند. 
 
هیأت انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران متشکل از اعضایی چون فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی و احمد بیت‌سیاح است. دکتر محمد علی مرآتی نیز دبیری این جشنواره را برعهده دارد.
 
۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در روزهای سوم و چهارم مهرماه مورد ارزیابی قرار گرفتند و هنرمندان راه یافته به بخش نهایی جشنواره به زودی معرفی می‌شوند.  
 
همچنین دیدگاه‌ها و پیشنهادهای هیات انتخاب آثار و گروه‌های چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پس از ارزیابی آثار در نشستی با محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره و محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد مطرح شد.
 
محمدعلی مرآتی، دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ضمن اعتماد به داوران برای انتخاب‌های شایسته و ابراز خرسندی از رقم خوردن این اتفاق با پشتیبانی انجمن موسیقی ایران گفت: استقبال از فراخوان امسال نشان دهنده بازگشت هنرمندان اقوام به تخصص‌های اصلی خودشان است چرا که براساس محور‌های جشنواره، محدودیتی در ژانر و گونه‌های مختلف ندارند، و به نظرم این روش هر چندسال یک‌بار در جشنواره تلخیص و تمرکز بیشتری در معرفی گونه‌های اصیل دارد چرا که این جشنواره هست که تابع تخصص و انتخاب واقعی موسیقیدان اقوام است که قطعا یک رنگ‌آمیزی متنوع‌تری را در این وحدت فرهنگی موسیقایی بوجود خواهد آورد. 
 
محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزضمن تشکر از داوران، بیان کرد: دبیری چهار دوره قبل این جشنواره برعهده دکتر احمد صدری بود و ایشان پیشنهاد و تاکید کردند که از هنرمندان جوان‌تر در این دوره از جشنواره برای دبیری انتخاب شود. آقای دکتر مرآتی سال گذشته در هیأت انتخاب جشنواره موسیقی فجر همکاری کرد و خوشحالیم که امسال به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فعالیت می‌کنند. 
 
وی افزود: دبیر جشنواره بلافاصله شورای سیاست‌گذاری را پیشنهاد کردند و چند جلسه را نیز به صورت آنلاین برگزار کردند و تم اصلی جشنواره و همچنین محورهای کلی فراخوان بدست آمد. سپس دبیر جشنواره هیأت انتخاب آثار را انتخاب و معرفی کردند و با توجه به اینکه جشنواره در کرمان برگزار می‌شود، ایشان به سمت انتخاب داوران از استان کرمان نیز رفتند که این موضوع نیز کار خوب و شایسته‌ای است. 
 
اله‌یاری یادآور شد: امور چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با مدیریت دبیر جشنواره و نظرات شورای سیاستگذاری پیش رفته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انجمن موسیقی ایران و انجمن موسیقی کرمان زحمت اجرایی و پشتیبانی جشنواره را بر عهده دارند. 
 
چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!