جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۴:۰۵
يكشنبه، ۰۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

چرا گوگل پلی دوباره فیلتر شد؟

وزیر ارتباطات در جمع برخی از خبرنگاران بعد از جلسه هیات دولت گفت که من موافقت خودم را با رفع فیلتر برخی از برنامه های کاربردی که نیاز مردم است اعلام کرده ام ولی تصمیم نهایی با کارگروه فیلترینگ کشور است.

چرا گوگل پلی دوباره فیلتر شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  گوگل پلی فروشگاه و پورتال رسمی اندروید است و  کاربران بی شماری دارد و تقریبا همه کسانی که از دستگاه اندرویدی استفاده می کنند ، باید از این برنامه استفاده کنند تا بتوانند اپلیکیشن مورد نظر خود را دانلود و یا آپدیت کنند.

برنامه  Google Play Store  در واقع از تاریخ  6 مارچ 2012 با تلفیق بازار خود اندروید و سرویس‌های دیجیتالی دیگری عرضه شد و از آن پس تا به امروز در بیش از 190 کشور جهان کاربرد دارد و همه از ان استفاده می کنند.

تقریبا از اواخر شهریورماه سال جاری بود که این برنامه حیاتی و مهم برای کاربران اندرویدی ، فیلتر شد و تقریبا همه کسانی که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند به مشکل خوردند و عملا کسی نمی توانست به راحتی برنامه ای دانلود و یا برنامه های از قبل دانلود شده را به روز رسانی کند.

هیچ خبری از سوی وزیر ارتباطات در رابطه با رفع فیلتر گوگل پلی یا هر برنامه و سایتی که در اواخر شهریور و اوایل مهرماه فیلتر شدند منتشر نشده ، تا اینکه در روز دوشنبه 26 دی ماه این پلتفرم رفع فیلتر شد و در ساعات پایانی همان روز هم مجدد فیلتر شد ، بررسی ها نشان داد که در آن روز کاربران می توانستند به راحتی برنامه های مورد نیاز خودشان را دانلود کنند. 

در رابطه با همین موضوع ، بعد از جلسه هیات دولت خبرنگاران سوالاتی راجع به رفع فیلتر این برنامه حیاتی برای کاربران اندرویدی از عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرسیدند و او پاسخ داد : کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است که 13 عضو دارد که 6 عضور آن از سوی دولت هستند ، تلاش کردیم که برخی اطلاعات راجع به رفع فیلتر این پلتفرم مورد نیاز مردم انجام شود و از نظر من رفع فیلتر گوگل پلی مشکل ندارد ، البته در صورتی که مشکل ساز نشود.

وزیر ارتباطات در ادامه این موضوع گفت : من نظر تخصصی خودم را ارائه کردم ولی تصمیم رفع فیلتر با کارگروه فیلترینگ است تا آن را از جنبه های امنیتی مورد بررسی قرار دهند و به ما ابلاغ کنند که مانعی وجود ندارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!