پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۵۴
سیاست - کد خبر : 9588
پنجشنبه، ۳۰ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

چرا عارف کاندید ریاست جمهوری نشد؟

متاسفانه اصلاح طلبان با حمایت از روحانی و کنار گذاشتن او، هم به عارف ضربه زدند و هم به خودشان

چرا عارف کاندید ریاست جمهوری نشد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از روزنامه کیهان ، یک عضو حزب اتحاد ملت در مورد انصراف محمدرضا عارف از انتخابات ریاست جمهوری گفت : عارف از همان انتخابات دور اول از روحانی دل آزردگی داشت و تصمیم گرفت این بار خودش را فدا نکند.

درحالی که مدت ها قبل تصور می شد محمدرضا عارف یکی از گزینه های قطعی و جدی در انتخابات ریاست جمهوری است، و او با اظهارنظرها و مواضع خود تحلیل گران را به این باور رسانده بود که به هیچ روی قصد کناره گیری ندارد. حتی در هفته های منتهی به انتخابات و با توجه به رویکرد اصلاح طلبان نسبت به او این گمانه ایجاد شد که عارف به صورت مستقل وارد میان خواهد شد.

هرچند بعدها نشانه هایی از تمایل اصلاح طلبان به دلجویی از عارف مشاهده شده و گمان رفت که او یکی از نامزدهای اینن جریان است و جزو فهرست چهارده نفره اصلاح طلبان قرار می گرفت.

جلال جلالی زاده عضو حزب اتحاد ملت درباره انصراف عارف از کاندید شدن، اظهار داشت: قاعدتا کاندیدایی که قصد حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری را دارد روی رفتار ها ، اقدامات و همراهی همفکران و هم جناحی ها و هم حزبی های خودش حساب می کند. آقای دکتر عارف هم با توجه به اینکه سال ها در میان اصلاح طلبان بوده، معاون اول دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید بوده و ... انتظار داشت که نهاد اصلاح طلبان روی او اجماع کنند.

احتمالا انتظار داشت که نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان از او دعوت و حمایت کند، به نظر من عدم استقبال نهاد اجماع ساز موجب شد که او زمینه را برای ورود خود فراهم نبیند و دلسرد شود.

وی افزود: ضمن اینکه تبلیغات منفی بر علیه آقای عارف زیاد بوده و مدام می گفتند او در مجلس موضع گیری های قوی نداشته یا عملکرد ضعیفی داشته است. همه اینن ها ثطعا در تصمیم گیری عارف نقش داشته است.

جلالی زاده گفت: این را هم در نظر داشته باشید که عارف در انتخابات دور اول آقای روحانی آمد و متاسفانه اصلاح طلبان با حمایت از روحانی و کنار گذاشتن او، هم به عارف ضربه زدند و هم به خودشان. ای کاش همان موقع از عارف حمایت کرده بودند و این هزینه های سنگین به آنان تحمیل نمی شد. به نظر من آقای عارف از همان زمان دل آزردگی داشت و با توجه به همان تصمیم گرفت که این بار خودش را فدا نکند.

عارف زمستان سال 98 مقارن با ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، از ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استعفا داد و این شورا بدون توضیح روشن، منحل شد. اکنون گروه موسوم به نهاد اجماع ساز جای آن شورا فعالیت می کند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!