پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۳۹
يكشنبه، ۲۸ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

چرا آمریکا نمی‌خواهد هوش مصنوعی را جایگزین خلبانان کند؟

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نیروی هوایی آمریکا ، این سازمان نظامی اطلاع داد که قرار نیست خلبانان خود را کنار بگذارد و قرار است از تکنولوژی هوش مصنوعی فقط برای کمک به خلبانان استفاده کنند.

چرا آمریکا نمی‌خواهد هوش مصنوعی را جایگزین خلبانان کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، نیروی هوایی آمریکا اخیراً آزمایش‌های زیادی را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای خلبانی انجام داده است. اما حالا درمجموع به‌نظر می‌رسد که آن‌ها هنوز این فناوری را برای کنترل کامل جنگنده‌ها آماده نمی‌دانند و باور دارند که هوش مصنوعی جایگزین خلبان‌ها نخواهند شد، بلکه به‌عنوان مکمل به آن‌ها کمک خواهند کرد.

آمریکا ابتدای دسامبر برای اولین‌بار یک جت جنگنده را با کنترل هوش مصنوعی به پرواز درآورد و حتی یک نبرد هوایی آزمایشی را پشت سر گذاشت. این جت بخشی از برنامه VISTA بود که درحال‌حاضر دو نرم‌افزار هوش مصنوعی به نام‌های AACO و ACE را توسعه می‌دهد. اما به نظر نیروی هوایی آمریکا، هیچ‌کدام از این سیستم‌ها برای پیاده‌سازی روی تمام ناوگان هوایی آن‌ها آماده نیستند.

 

هوش مصنوعی در آپدیت جدید ترانه می‌نویسد

شرکت اوپن‌ای‌آی، آخرین نسخه چت روبات هوش مصنوعی بسیار محبوب ChatGPT خود را با نام GPT-۴ منتشر کرده است.

در نسخه جدید، این ربات می‌تواند به تصاویر پاسخ دهد. برای مثال، هم می‌تواند از روی مواد تشکیل دهنده، پیشنهاد دستور غذا بدهد و هم برای عکس‌ها و ویدئوها شرح بنویسد. این نسخه جدید می‌تواند تا ۲۵هزارکلمه را پردازش کند که تقریبا ۸برابر نسخه اولیه ChatGPT است.

تاکنون درخواست‌های رایج برای این نسخه جدید شامل؛ نوشتن آهنگ، شعر، متون بازاریابی، کد کامپیوتری و کمک به انجام تکالیف مدرسه است، اگرچه معلمان می‌گویند، دانش‌آموزان نباید از آن استفاده کنند.

ChatGPT با استفاده از زبان طبیعی شبیه انسان به سؤالات پاسخ می‌دهد و همچنین می‌تواند از سبک‌های نوشتاری دیگر مانند ترانه‌سراها و نویسندگان تقلید کند؛ همانطور که در سال ۲۰۲۱به‌عنوان پایگاه دانش خود از اینترنت استفاده می‌کرد.

شرکت OpenAI ادعا دارد که نمونه‌های اولیه مدل GPT-4، به‌حدی هوشمند بوده است که با استخدام آنلاین افراد، قصد داشته از آن‌ها برای حل کپچا استفاده نماید.

 

چرا مدل GPT-4 باید اقدام به استخدام افراد واقعی کند؟

 پیشرفتگی کپچا یا آزمون همگانی در حدی است که ابزارهای هوش مصنوعی فعلی، قادر به حل مسائل آن نیستند. هوش‌مصنوعی  GPT-4 با استفاده از سرویس‌هایی مثل TaskRabbit برای استخدام انسان‌ها اقدام کرده است.

در مثال گفته شده، فریلنسر مهارت بالایی در زبان انگلیسی از خود نشان نداده است؛ اما با این حال مدل GPT-4 توانسته است منظور او را متوجه شود.

همچنین متن مکالمه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مورد اشاره، توانایی استدلال را دارد و در صورت نیاز می‌تواند بهانه‌هایی برای دستیابی به هدفی خاص از خود ایجاد کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!