پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۵:۵۱
بهداشت و درمان - کد خبر : 10911
دوشنبه، ۲۱ تير، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

چاقی باعث افزایش شانس زنده ماندن مبتلایان به سرطان پروستات می‌شود

مطالعات نشان داده‌است که، بیماران چاق مبتلا به نوعی سرطان پیشرفته پروستات نسبت به بیماران دارای اضافه وزن و وزن طبیعی، مدت طولانی‌تری زنده می مانند.

چاقی باعث افزایش شانس زنده ماندن مبتلایان به سرطان پروستات می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ایران زمین، مطالعات نشان داده‌است که، بیماران چاق مبتلا به نوعی سرطان پیشرفته پروستات نسبت به بیماران دارای اضافه وزن و وزن طبیعی، مدت طولانی‌تری زنده می مانند.

برای انجام این مطالعه بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به یک نوع پیشرفته سرطان پروستات را در مدت سه سال مورد پیگیری قرار دادند.

محققان میزان بقا را در هزار و ۵۷۷ بیمار درگیر در سه کارآزمایی بالینی مختلف بررسی کردند؛ میانگین سنی این بیماران ۶۹ سال و متوسط شاخص توده بدنی آنها (BMI)، ۲۸ بود.

مطالعات انجام شده نشان داد که، میزان زندن ماندن بیماران چاق با شاخص توده بدنی بالای ۳۰، ۱۰ درصد بالاتر از بیماران لاغرتر بود.

شاخص توده بدنی، یک عامل محافظتی در میزان نجات یافتن بیماران مبتلا به سرطان است؛ بطوری که در مدت ۳۶ ماه، حدود ۳۰ درصد از بیماران چاق زنده ماندند؛ در حالی که این آمار در بیماران دارای اضافه وزن یا وزن معمولی، ۲۰ درصد بود.

بطور کلی  چاقی با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از انواع سرطان و برخی از بیماری‌ های مزمن همراه است هرچند شواهدی در مورد  تعدادی از سرطان‌ ها وجود دارند که میزان بقای بیشتری را در بیماران دارای شاخص توده بدنی بالا نشان می دهد. به این پدیده پارادوکس چاقی می‌گویند.

نیکلا فوساتی و همکارانش در دانشگاه سن رافائل در ایتالیا در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که آیا پارادوکس چاقی در مورد بیماران مبتلا به نوع پیشرفته‌ سرطان پروستات صدق می‌کند یا خیر.

پروستات غده‌ای در دستگاه تناسلی مردان است. بیشتر سرطان‌ های پروستات آرام رشد می‌کنند، اما برخی رشد نسبتاً سریعی دارند.

سلول‌ های سرطانی ممکن است از پروستات گسترش یابند و به دیگر بخش‌ های بدن به ویژه استخوان‌ ها و گره‌ های لنفاوی برسند. این بیماری ممکن است در آغاز نشانگانی را بروز ندهد، اما در مراحل پیشرفته‌ تر می‌ تواند مشکلاتی را در ادرار کردن، خون در ادرار یا درد در ناحیه لگن و کمر هنگام ادرار به وجود آورد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!