شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۱۱
علم و فناوری جهان - کد خبر : 13248
پنجشنبه، ۲۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

پیشی گرفتن چین از آمریکا در نبرد هوش مصنوعی

وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، قبلاً اعتراف کرده بود که چین اصلی ترین رقیب ایالات متحده در توسعه هوش مصنوعی است.

پیشی گرفتن چین از آمریکا در نبرد هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یکی از مقامات دفاعی سابق آمریکا می گوید، که چین در زمینه توسعه هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی گرفته است.

به نقل از اسپوتنیک، یکی از مدیران نرم افزاری سابق، که با وزارت دفاع ایالات متحده همکاری می کرد، اظهار داشت که چین در زمینه هوش مصنوعی از ایالات متحده پیشی گرفته است و تأکید کرد که عدم حمایت سازمان های دولتی از این بخش، نقش مهمی در این شکست دارد.

نیک چیلان در ماه می سال 2019 به درجه افسر ارشد نرم افزاری نیروی هوایی ایالات متحده رسید. زمان همکاری او با نیروی هوایی کوتاه بود و در اوایل سپتامبر، هنگامی که او با انتشار یک پست در لینکدین علت استعفای خود را توضیح داد، به پایان رسید.

یکی از نکات اصلی سخنان چیلان این بود، که او مدعی شد که فرمانده ارشد آژانس در مواقع ضروری به طور مناسب عمل نکرده است و کمبود بودجه شدید مانع اجرای پروژه ها می شوند.

چیلان با اشاره به توانایی چین برای پیشی گرفتن از ایالات متحده، اخیراً به فایننشال تایمز گفت که ایالات متحده در آینده ای نزدیک، شانسی برای مقابله با تکنولوژی هوش مصنوعی چین، نخواهد داشت.

وی با توصیف برخی از سیستم های دفاع سایبری ایالات متحده در سطح "مهد کودک"، بیان کرد که رفتارهای راکد که توسط غول های فناوری مانند گوگل به نمایش گذاشته شده است، در این مشکل نقش دارد.

او معتقد است مقامات ارشد پنتاگون با تعیین افرادی نا آگاه برای نظارت بر برنامه های نرم افزاری، مانع کار این سازمان می شوند.

وی اشاره کرد: "وزارت دفاع نباید وانمود کند که می خواهد صنعتگران بیایند و به آن ها کمک کنند، در حالی که اجازه این کار را به صنعتگران نمی دهند. در حالی که ما وقت خود را در بوروکراسی اداری تلف می کنیم، دشمنان از ما پیشی می گیرند."

وزیر دفاع آمریکا در ماه ژوئیه اعتراف کرد که چین از نظر توسعه هوش مصنوعی "چالش پیش روی" ایالات متحده است؛ اما افزود که واشنگتن برای پیروزی در مسیر درست، رقابت خواهد کرد. وی در ادامه اظهار داشت که ایالات متحده در زمینه ایمنی، امنیت و اخلاق، میانبر نمی زند.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!