پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۳۴
ازدواج و خانواده - کد خبر : 10802
پنجشنبه، ۱۷ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

پیشگیری از خشونت خانگی با برگزاری پویش تاب آوری اجتماعی

سازمان بهزیستی با هدف آگاه‌سازی و ارتقای دانش برای پیشگیری از خشونت‌های خانگی و خودکشی در نیمه دوم امسال پویشی با عنوان «تاب‌آوری اجتماعی» را برگزار می کند.

پیشگیری از خشونت خانگی با برگزاری پویش تاب آوری اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، آرزو ذکایی‌فر، معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ضمن اعلام این خبر افزود: برنامه‌ها و مداخلات پیشگیرانه این سازمان در سال جاری به دوصورت ادامه خواهد داشت. ممکن است برخی استان‌های کشور در رابطه با خشونت‌ها و خودکشی نیازمند مداخلات و اقدامات بیشتری باشند، بنابراین برنامه‌های بهزیستی در آن استان‌ها بیشتر خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم امسال برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به‌ گونه‌ای طراحی کنیم که مناسب با وضعیت و مسائل و مشکلات هر استان باشد، گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، بتوانیم گام‌های موثری در ارتقای دانش، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و توانمندسازی آحاد مردم جامعه در راستای پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی برداریم.
 
ذکایی‌فر اظهار داشت: مقدمات اجرای پویش تاب‌آوری اجتماعی  با تاکید بر پیشگیری از خشونت خانگی و خودکشی در سال جاری در حال انجام بوده و جلسات کارشناسی با افراد صاحب‌نظر و اساتید دانشگاهی در حال برگزاری است.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته علمی و پژوهشی در دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است، عنوان کرد: ارائه مشاوره در راستای اجرای برنامه‌ها و طراحی برنامه‌های اثربخش در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای مداخلات یکی از کمک‌های اعضای کمیته علمی و پژوهشی دبیرخانه به ماست.
 
معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی با اشاره به اینکه کمپین تاب‌آوری اجتماعی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد، ادامه داد: برگزاری پویش‌ها و کمپین‌ها از جمله برنامه‌ها و اقداماتی به شمار می آیند که در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی به ویژه در حوزه پیشگیری سطح اول بسیار موثرند. 
 
وی با بیان اینکه یکی از وظایف و فعالیت‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری در حوزه خشونت و خودکشی است، گفت: سازمان بهزیستی کشور در طول این سال‌ها برنامه‌های متعددی را در این زمینه دنبال کرده که از جمله آنها می‌توان به آموزش عموم مردم جامعه، مداخلات به‌موقع، خدمات ارائه شده از سوی اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ و صدای مشاور با شماره  ۱۴۸۰، اشاره کرد.
 
ذکایی‌فر تاکید کرد: در حوزه پیشگیری دو کار اساسی پیگیری می شود، نخست در بخش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و دیگری در بخش ارتقای دانش، نگرش و تغییر رفتار مردم و افراد نیازمند دریافت خدمات است. همچنین شناسایی افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند، از دیگر اقدامات بهزیستی است تا بتوانیم مداخلات خود را از جمله مداخلات مشاوره و مددکاری را به موقع به آنان ارائه دهیم. پویش سال گذشته نیز بر همین اساس اجرا شد.
 
وی یادآور شد: پویش تاب‌آوری اجتماعی سال گذشته با تاکید بر رفتار همدلانه و پیشگیری از خشونت بود. امسال نیز این پویش را خواهیم داشت و پیش‌بینی شده تا این کمپین در نیمه دوم سال جاری برگزار شود. هدف پویش اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در زمینه خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی است به ویژه اطلاع‌رسانی درباره سامانه‌های خط خدمات مشاوره با تلفن ۱۴۸۰ و خط بحران با شماره ۱۲۳ است تا در مواقع لزوم، افراد از راهنمایی متخصصان شاغل در این سامانه‌ها، استفاده کرده و علاوه بر آن بتوانند مداخلات به‌موقع و تخصصی را دریافت کنند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!