جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۱۶
حقوقی و قضایی - کد خبر : 12053
دوشنبه، ۰۸ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز ضروری است

تاکید بر ضرورت پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در نشست تخصصی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اعضای کارگروه صیانت از منابع آب استان مطرح شد.

پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در خصوص برنامه «ارتقاء راهکارها و مداخلات انتظامی وضعی در راستای پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها» ،جلسه ای در محل این معاونت با حضور نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، شهرداری تهران، شرکت آب و فاضلاب تهران، اداره کل جهاد کشاورزی استان تهران، دانشگاه های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، تهران و فرماندهان انتظامی شرق، غرب استان تهران، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نماینده آن شرکت برگزار کرد.
 
طبق اظهارات معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، در سال های گذشته حفر چاه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها از یک سو باعث تهدید بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیستی گردیده و از سوی دیگر سبب بروزخسارت های گوناگونی نظیر نشست سطح زمین، خشک شدن رودخانه ها و گسترش پدیده ریز گردها شدهد است.
 
علی دیزجی ضمن بیان اینکه براساس قانون، حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها در تملک وزارت نیرو و به التبع آن، شرکت آب منطقه‌ای است، گفت: در جلسه مذکور موانع و مشکلاتی که سازمان ها در خصوص صیانت از آب و همچنین حفر چاه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و سدها با آن روبرو هستند مورد بررسی قرار گرفت. 
 
وی با توجه به این که اقدامات کنشی یکی از برنامه های پیشگیرانه مؤثر برای کاهش جرایم و دعاوی به شمار می آیند، عنوان کرد: لذا مقرر گردید شرکت آب منطقه ای تهران در ابتدای امر (قبل از تشکیل پرونده در مراجع قضایی) نسبت به ابلاغ اخطاریه به سازمان ها، اصناف(شامل رستوران ها و ...)، کارخانه ها و کارگاه هایی که در حاشیه رودخانه ها و سدها نسبت به حفر چاه های غیر مجاز اقدام نماید و سپس در صورت عدم مسلوب المنفعه نمودن چاه ها توسط ادارات یا اصناف متخلف، نسبت به تهیه گزارشی برای رؤسای حوزه های قضایی مربوطه جهت مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز اقدام کند.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در جهت شناسایی جرایم و تخلفات را یکی از ظرفیت های مهم برای پیشگیری از وقوع جرم، برشمرد و گفت: ضروری است که اداره آب منطقه ای برای اخذ گزارش تخلفات در حوزه آب نسبت از روش های گوناگئنی مانند ارسال پیامک به آحاد جامعه، نصب بنر و تیزر و ... نسبت به اطلاع رسانی شماره تماس تلفن اقدام کند. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!