جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۳:۳۸
سیاست - کد خبر : 588
سه شنبه، ۰۹ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

پیشنهاد کنعانی‌مقدم به اصولگرایان برای جذب آرای خاکستری و ناامید

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران گفت: اگر آرای خاکستری از اصلاح‌طلبان ناامید شوند و در نقطه مقابل مطالبات خودشان را نزد اصولگرایان ببینند به سمت مقابل جذب خواهند شد و اصولگرایان باید براین قشر برنامه‌ریزی کنند.

پیشنهاد کنعانی‌مقدم به اصولگرایان برای جذب آرای خاکستری و ناامید

حسین کنعانی‌مقدم سخنگوی فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با «ایران زمین» ضمن اشاره به نزدیک شدن انتخابات و ضرورت برنامه‌ریزی احزاب و جریان‌های سیاسی برای ورود به این عرصه، گفت: من فکر می‌کنم که احزاب سیاسی خودشان را باید مهیای ورود به این عرصه کنند و در این میان اصولگرایان می‌توانند با توجه به تجارب گذشته و برنامه‌ریزی‌های دقیق نقش موثر خودشان را در انتخابات تکرار کنند.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که مهمترین چالش‌ها و اهداف اصولگرایان در انتخابات آینده چه خواهد بود، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که اصولگرایان برای ورود به انتخابات باید لحاظ کنند، بحث رسیدن به یک وحدت و انسجام و تعیین یک سازوکار مشخص و تدوین یک گفتمان اصولگرایی است. اصولگرایان باید مطابق با مشکلات روز جامعه و مطالبات مردم اهداف و اولویت‌های انتخاباتی خودشان را انتخابات کنند.
 

مهمترین مساله در انتخابات آینده این است که اصولگرایان انسجام و وحدت خودشان را پیدا کنند تا آرای خاکستری را جذب کنند.


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که عملکرد مجلس و دولت کنونی با توجه به حمایت اصلاح‌طلبان از آنان چقدر در سرنوشت انتخابات موثر است، تصریح کرد: من تصور می‌کنم که تا انتخابات مجلس فرصت چندانی برای ارزیابی جناحی عملکرد دولت نداریم. آقای روحانی از کسانی رای گرفت که مطالباتی داشتند که این مساله درباره مجلس دهم نیز صدق می‌کند. تبعا در میان این افراد اصلاح‌طلبان نیز بوده‌اند.

کنعانی مقدم افزود: قطعا چه دولت و چه مجلس اگر نتوانند و یا نتوانسته باشند مطالبات مردم را محقق کنند، قطعا مردم ترجیح می‌دهند به کسانی رای بدهند که سبد رای آنان با مجلس دهم و دولت آقای روحانی یکی نیست.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران اصولگرایان در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری توانستند آرای نسبتا خوبی را برای آقای رییسی تجمیع کنند و این در حالی است که در ادوار اخیر اصولگرایان با چالش جدی وحدت مواجه بودند، اظهارکرد: من تصور می‌کنم که مهمترین مساله در انتخابات آینده این است که آنان انسجام و وحدت خودشان را پیدا کنند تا آرای خاکستری را جذب کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان نسبت به آرای خاکستری ادعا داشته و اصولگرایان چگونه می‌توانند آرای خاکستری را جذب کنند، گفت: اگر آرای خاکستری از اصلاح‌طلبان ناامید شوند و در نقطه مقابل مطالبات خودشان را نزد اصولگرایان ببینند به سمت مقابل جذب خواهند شد و اصولگرایان باید براین قشر برنامه‌ریزی کنند.



من تصور می‌کنم که مردم لیستی و جناحی رای نداده و از چهره و افرادی که عملکرد رضایت‌بخشی در مجلس داشتند حمایت می‌کنند. پیش‌بینی من این است که مجلس آینده اکثریت و اقلیت ندارد.



کنعانی مقدم همچنین در واکنش به برخی سخنان مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبی به پایان رسیده است، گفت: بیش از هرچیز باید بین مشی و تفکر و گفتمان تفاوت قائل شد. هر فردی ممکن است تفکر یا گفتمانی را دنبال کند . امکان دارد یکی تفکر اصلاح‌طلبی و یکی اصولگرایی داشته باشد. ولی بحث اصلی ما درباره مشی و رفتار است که امکان دارد دچار اشتباه و انحراف شود. اگر انتقاد یا بحثی باشد درباره مشی و رفتارهاست.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ایران در پاسخ به این پرسش که نتیجه انتخابات مجلس یازدهم را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: مردم در این دوره از انتخابات آرای معناداری خواهند داشت. من تصور می‌کنم که آنان لیستی و جناحی رای نداده و از چهره و افرادی که عملکرد رضایت‌بخشی در مجلس داشتند حمایت می‌کنند. پیش‌بینی من این است که مجلس آینده اکثریت و اقلیت ندارد.

وی در پایان عملکرد مجلس دهم را چنین ارزیابی کرد که « مجلس دهم درباره مسائل اقتصادی و سیاست خارجه عملکرد ضعیفی داشت ولی در مباحث فرهنگی و اجتماعی نمره قابل قبولی می‌گیرد و در بحث حمایت از دولت و پرهیز از ایجاد التهاب در فضای جامعه کارنامه خوبی داشت.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!