پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۴۳
تغذیه - کد خبر : 14958
پنجشنبه، ۱۶ دي، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

پیشنهاد وزارت بهداشت در خصوص حذف یارانه شکر

یکی از اقدامات و پیشنهادات داده شده برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است.

پیشنهاد وزارت بهداشت در خصوص حذف یارانه شکر

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ایران زمین، یکی از اقدامات و پیشنهادات داده شده برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است.

 دکتر زهرا عبداللهی اظهار در خصوص پیشنهادهای داده شده بیان کرد: این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می‌کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت، کاهش مصرف قند و شکر در جامعه است و در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگسازی در قالب بسیج‌های آموزشی و پویش‌های ملی، جلب مشارکت صنایع غذایی برای کاهش قند و شکر در محصولات‌شان و اصلاح استانداردها مهم است

وی همچنین اظهار کرد:  در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوارها در کشور نشان می دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آنها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پانکراس است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص پیشنهادات داده شده بیان کرد: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می کنند.

عبداللهی در پایان بیان کرد: به دلیل مصرف بالای قند و شکر و مواد قندی و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و قندی سوق یافته و به همین خاطر باید بر روی کاهش تقاضا و مصرف به روش های مختلف، کار شود.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!