جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۱۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 16038
دوشنبه، ۰۹ خرداد، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین ادامه دارد

یک فرماندار منطقه روز دوشنبه گفت، نیروهای روسی وارد حومه شهر سیویرودونتسک اوکراین شدند و نبرد در این شهر را «بسیار شدید» توصیف کرد؛ شهری که به هدف اصلی حمله مسکو در منطقه دونباس تبدیل شده است.

پیشروی نیروهای روسی در شرق اوکراین ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرهی گایدای، فرماندار منطقه لوهانسک، گفت که هنگام پیشروی نیروهای روسی به سمت مناطق جنوب شرقی و شمال شرقی شهر، دو غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به نقل از رویترز، بمباران بی وقفه، نیروهای اوکراینی را در حالت دفاعی در ویرانه ها در سیویرودونتسک قرار داده است؛ اما امتناع آنها از عقب نشینی باعث کاهش تهاجم گسترده روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "حدود 90 درصد ساختمان ها آسیب دیده اند. بیش از دو سوم از موجودی مسکن شهر به طور کامل ویران شده است. مخابرات وجود ندارد."

او ادامه داد: "تسخیر سیویرودونتسک یک مأموریت اساسی برای اشغالگران است... ما تمام تلاش خود را برای دفع این پیشروی انجام می دهیم."

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که "آزادسازی" دونباس، یک منطقه صنعتی شامل لوهانسک و دونتسک، "اولویت بی قید و شرط" برای مسکو است.

نیروهای اوکراینی در دونباس گفتند که روز یکشنبه تمام روز در حالت تدافعی بودند. نیروهای روسی به 46 محله در مناطق دونتسک و لوهانسک تیراندازی کردند که در نتیجه آن حداقل سه غیرنظامی کشته شدند، دو نفر دیگر زخمی شدند و 62 ساختمان غیرنظامی ویران شدند یا آسیب دیدند.

بمباران روسیه نیز روز یکشنبه در چندین منطقه مانند نووی بوه در میکولایف و سومی ادامه یافت.

رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه و سه شنبه برای بررسی بسته تحریم های جدید علیه روسیه از جمله تحریم نفتی دیدار خواهند کرد.

دولت‌های اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند درباره بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکو به توافق برسند، زیرا پیشنهاد تحریم نفت روسیه برای مجارستان قابل قبول نیست و مشکل بزرگی برای اسلواکی و جمهوری چک است.

پیش از این نشست، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان ابراز نگرانی کرد که اتحاد اتحادیه اروپا در حال "شروع به فروپاشی" است و پیش‌نویس نتیجه‌گیری این نشست که توسط رویترز مشاهده شد، نشان دهنده اقدامات جدیدی نیست.

اما جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «در نهایت به توافقی می رسیم و بسته تحریمی بعدی تا بعدازظهر دوشنبه تأیید خواهد شد.»

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، روز دوشنبه در کیف با زلنسکی دیدار خواهد کرد تا حمایت بیشتری به این کشور ارائه دهد.

 

تلفات سنگین

روسیه که در مرحله اولیه جنگ نتوانست پایتخت کیف را تصرف کند، به دنبال تحکیم تسلط خود بر دونباس است که بخش‌های زیادی از آن در حال حاضر تحت کنترل جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو است.

دولت اوکراین از غرب خواست تا سلاح‌های دوربرد بیشتری را برای تغییر روند جنگ، که اکنون در چهارمین ماه خود است، فراهم کند. زلنسکی گفت که انتظار "خبرهای خوب" را در روزهای آینده دارد.

مقامات آمریکایی گفته اند که ارسال چنین سیستم های تسلیحاتی به طور فعال در حال بررسی هستند. سئول روز دوشنبه گفت که کانادا از کره جنوبی خواسته است که گلوله های توپخانه ای را برای این کشور تامین کند.

تحلیلگران مؤسسه مطالعات جنگ در واشنگتن می گویند روس ها هنوز نتوانسته اند سیویرودونتسک را محاصره کنند و مدافعان اوکراینی "تلفات وحشتناک" به آنها وارد کرده اند.

آنها در یک گزارش توجیهی گفتند که اوکراینی ها خسارات جدی را متحمل شده اند؛ هم غیرنظامیان و هم نظامیان.

به گفته تحلیلگران، تمرکز روسیه بر سیویرودونتسک منابعی را از دیگر جبهه های جنگ به خود جذب کرده بود و در نتیجه در جاهای دیگر پیشرفت چندانی نداشتند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!