چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۰:۳۴
نظامی بین الملل - کد خبر : 16354
سه شنبه، ۱۸ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

پیشروی نیروهای اوکراین به سمت ایزیوم

اوکراین از گلوله باران شدید روسیه در سراسر خطوط مقدم در روز سه‌شنبه خبر داد.

پیشروی نیروهای اوکراین به سمت ایزیوم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، درگیری‌های شدیدی در شهرهای خط مقدم نزدیک شهر دونتسک در شرق این کشور گزارش شده است، جایی که مقامات اوکراینی می‌گویند که نیروهای روسی در تلاش برای به دست گرفتن کنترل منطقه صنعتی دونباس، امواجی از حملات را آغاز می‌کنند.

به نقل از رویترز، پاولو کیریلنکو فرماندار منطقه دونتسک به تلویزیون اوکراین گفت: "وضعیت در منطقه متشنج است - گلوله باران در سراسر خط مقدم ثابت است... دشمن نیز از حملات هوایی بسیار استفاده می کند. دشمن هیچ موفقیتی ندارد. منطقه دونتسک در حال نگه داشتن است."

الکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین در ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد گفت که در اطراف خارکیف در شمال شرقی، نیروهای اوکراینی شهر دوونکه را از اشغالگران روسی گرفتند و به سمت ایزیوم پیشروی کردند.

گزارش روزانه میدان نبرد ستاد کل ارتش اوکراین حاکی از آن است که شهرهای شمال، شرق و جنوب شرق خارکیف زیر آتش تانک ها، توپخانه ها و راکت ها قرار گرفته اند.

آرستویچ گفت: "وضعیت بسیار جالب است. نیروهای اوکراین با موفقیت حرکت می کنند. تلاش های روسیه برای بازپس گیری زمین های از دست رفته موفقیت آمیز نبود. ممکن است اوکراین آنها را محاصره کند."

در جنوب شرقی، پل کلیدی Antonovskyi بر روی رودخانه Dnipro در منطقه خرسون دوباره توسط نیروهای اوکراینی هدف قرار گرفت که تلاش می کردند خطوط تدارکات روسیه را مختل کنند.

یوری سوبولفسکی، معاون شورای منطقه ای خرسون که توسط نیروهای اشغالگر روسیه برکنار شده بود، در تلگرام گفت که پل پس از "اقدامات شبانه" به شدت آسیب دیده است.

رویترز نتوانست این گزارش ها را تأیید کند.

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت روسیه از زمان آغاز تهاجم این کشور به اوکراین در 24 فوریه، بین 70000 تا 80000 تلفات، شامل کشته و مجروح، متحمل شده است. روسیه جنگ را "عملیات نظامی ویژه" می نامد.

 

تاسیسات هسته ای

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه هر گونه حمله به یک نیروگاه هسته ای را "انتحاری" خواند و خواستار دسترسی بازرسان هسته ای سازمان ملل به مجموعه هسته ای اوکراین شد.

نیروهای متجاوز روسیه در ماه مارس منطقه جنوب اوکراین را که شامل نیروگاه Zaporizhzhia بود تصرف کردند. این منطقه، از جمله شهر خرسون، اکنون هدف یک ضد حمله اوکراینی است.

اوکراین خواستار غیرنظامی شدن منطقه اطراف مجتمع و اجازه ورود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل شد. روسیه نیز اعلام کرد که طرفدار سفر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و اوکراین را به ممانعت از آن متهم کرد.

هر دو طرف، طرف مقابل را مسئول حملات آخر هفته در اطراف مجتمع می دانند که هنوز توسط تکنسین های اوکراینی اداره می شود. اوکراین گفت که سه حسگر تشعشع آسیب دیده و دو کارگر بر اثر اصابت ترکش زخمی شدند.

پترو کوتین، رئیس شرکت دولتی انرژی هسته ای اوکراین، Energoatom، گفت: 500 سرباز روسی و 50 دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله تانک، کامیون و خودروهای زرهی پیاده نظام در محل حضور دارند.

او از نیروهای حافظ صلح خواست تا نیروگاه را راه اندازی کنند و در مورد خطر برخورد گلوله ها به شش کانتینر سوخت هسته ای هشدار داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات اوکراین به خطوط برقی نیروگاه آسیب رسانده و این کشور را مجبور کرده تا دو راکتور از شش رآکتور خود را غیرفعال کند تا از اختلال جلوگیری شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک ویدئوی شبانه که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد، خواستار تحریم‌های جدید غرب علیه صنعت هسته‌ای روسیه شد.

 

کمک آمریکا

واشنگتن با افزایش کمک های مالی و هزینه های نظامی خود در اوکراین، اعلام کرد که 4.5 میلیارد دلار بودجه حمایتی و 1 میلیارد دلار تسلیحات از جمله مهمات راکتی دوربرد و خودروهای زرهی حمل و نقل پزشکی ارسال خواهد کرد.

به طور کلی، ایالات متحده در سال جاری بیش از 18 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.

همزمان با ارائه اسلحه و پول به اوکراین، ایالات متحده همچنین تحریم های مالی را علیه کرملین و ثروتمندانی که از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت می کنند، اعمال کرده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!