سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۸:۳۲
سیاست - کد خبر : 4987
جمعه، ۱۷ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز خبرنگار

روحانی: ایران به روایتگرانی محتاج است که واقعیت را از زیر آوار سنگین تحریف بیرون کشند.

پیام رئیس‌جمهور به مناسبت روز خبرنگار

 حجت الاسلام حسن روحانی در پیامی به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، اظهارداشت: ایران در فشار حداکثری تحریم و تکاپوی بی‌وقفه‌ی تحریف، به روایتگرانی محتاج است که واقعیت را از زیر آوار سنگین تحریف بیرون بکشند تا امیدِ استوار بر حقیقت،  قضاوت‌ها و تحلیل‌ها را واقع‌بینانه‌تر نماید.

رئیس جمهور روز خبرنگار را نه فقط گرامیداشت یک حرفه و یک تخصص که یادآور ارزش‌های سترگی چون حقیقت‌جویی و آگاهی‌بخشی خواند و افزود:

در روزگار کنونی که اخبار جعلی و روایت‌های عاری از حقیقت، امید و اعتماد شهروندان را نشانه رفته‌ است ما بیش از هر زمانه‌ی دیگری نیازمند جستجوی بی‌امان واقعیت، آگاهی‌بخشی و روایت غیرجانبدارانه هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه «جهانِ ما و ایرانِ ما همچنان نیازمند انسان‌هایی است که حقیقت را بر هر تعلقی ترجیح بدهند و بر پیچیدگی‌ها، ابهامات و تاریکی‌های روزگار ما نور بتابانند»، گفت: در ستیز روایت‌ها و دررویارویی داده‌های راست و دروغ و معتبر و نامعتبر، ایرانِ ما تمام‌قد به ستایش خبرنگارانی ایستاده که واقعیت را به تمامی چه با تلخ‌کامی‌ها و چه با کامیابی‌ها روایت می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باور داریم که آگاهی، سپری ستبر برای جامعه است و پناهی ایمن برای افکار عمومی که آینده‌ی ما به انتخاب‌ها و فرجام انتخاب‌ها، به بود و نبود آگاهی گره خورده است. 

روحانی با بیان اینکه «خبرنگاران این روزها فراتر از مرزبانی حقیقت، مدافعان سلامت نیز بوده‌اند»، اظهارداشت: قهرمانان رویارویی ایران با همه‌گیری کرونا را هم در بیمارستان‌ها و نظام سلامت، هم در بخش تولیدی اقتصاد و هم در اهالی رسانه می‌توان دید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «تعهد اخلاقی به آگاهی‌بخشی و تلاش حرفه‌ای برای مدیریت افکار عمومی در بحران سلامت عمومی، خبرنگاری را به رکنی از مقابله با کرونا بدل کرده است»، گفت:با یاد خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که آسمانی شدند و از میان ما رفته اند، احترام خود را به تلاش خبرنگاران در ایام دشوار تحریم و کرونا و البته در تمام هفت سال گذشته اعلام می‌دارم و اطمینان دارم که در این سال پایانی نیز تقید خبرنگاران به حقیقت، پشتیبان فعالیت‌های دولت خواهد بود.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!