پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۱:۰۲
بین الملل - کد خبر : 9814
جمعه، ۰۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

پیام تبریک وزارت خارجه ایران، چین و روسیه به بشار اسد برای پیروزی در انتخابات

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

پیام تبریک وزارت خارجه ایران، چین و روسیه به بشار اسد برای پیروزی در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری موفق انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد را به دولت و ملت سوریه تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: برگزاری موفق انتخابات و مشارکت گسترده مردم سوریه گام مهمی در استقرار صلح، ثبات، آرامش، بازسازی و شکوفایی سوریه است.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاکید شده است : جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تصمیم مردم سوریه، از حق تعیین سرنوشت ملت سوریه و آینده آن کشور بدون هرگونه دخالت خارجی حمایت کرده و پیروزی قاطع رئیس جمهور اسد در این انتخابات را به ایشان و مردم مقاوم سوریه تبریک می گوید.

پیام تبریک چین و روسیه برای پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه

دولت‌های چین و روسیه پیروزی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در انتخابات این کشور را به وی تبریک گفتند. «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه ضمن تبریک به اسد گفت: «چین و سوریه دوستان سنتی خوبی هستند. چین قویاً از سوریه در محافظت از حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود حمایت می‌کند».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در پیامی جداگانه پیروزی اسد در انتخابات سوریه را تبریک گفت و بر حمایت مسکو از دمشق در مبارزه با تروریست‌ها، تقویت ثبات سیاسی و بازسازی‌ این کشور تأکید کرد.رئیس پارلمان سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات گفت که ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند. وی در ادامه گفت که «بشار حافظ الاسد» توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای بدست بیاورد که معادل ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده بود.با اعلام پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، مردم این کشور در شهرهای مختلف به خیابان‌ها سرازیر شده و به جشن و پایکوبی پرداختند.روز گذشته (پنجشنبه) در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه دولت این کشور را تا یک سال دیگر تمدید کرد.

بشار اسد: باید امید به ساختن سوریه را بیشتر کنیم

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز بعد از اعلام پیروزی‌اش در پیامی از تمامی سوری‌ها به خاطر احساس ملی‌گرایی بالایشان و مشارکت چشم‌گیرشان در این اقدام ملی قدردانی کرد. بشار اسد خاطرنشان کرد: در پایان روند انتخابات و آغاز مرحله کار، رحمت از آنِ روح شهدای پاک ما باد که اگر آنها نبودند سوریه باقی نمی‌ماند، مجروحان ما شفا یابند، درود فراوان به مردان ارتش عربی سوریه قهرمان. به خاطر جانفشانی‌های همه آنها و به خاطر آینده کودکان سوریه و جوانانش، باید از فردا مرحله کار را شروع کنیم تا امید به ساختن سوریه آنطور که باید باشد، بیشتر کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!