شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۴۶
خاورمیانه - کد خبر : 9846
يكشنبه، ۰۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

پیام تبریک رهبر جریان صدر به اسد

رهبر جریان صدر، مقتدی الصدر پیروزی «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت.

پیام تبریک رهبر جریان صدر به اسد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، مقتدی صدر با صدور پیامی پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را تبریک گفت.

 الصدر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: پس از درد و مصیبتی طولانی که خون ملت صبور سوریه قربانی آن شد و به دنبال اینکه حق در میان مخالفان مسالمت‌جو و مخالفان تروریست بین المللی تضییع شد؛ حالا پرتوهای دموکراسی در سوریه در حال پاک کردن غبار جنگ‌ها هستند تا بار دیگر از طریق صندوق‌های رای و به دور از خشونت و جنگ راه خود را باز کند، صندوق‌هایی که یک پیروزی را به ارمغان آورد که برخی به آن متقاعد و برخی مخالف آن بودند.

وی افزود: ما همانطور که بر امنیت و عزت مردم سوریه تاکید می‌کنیم از کسی که وی را به عنوان رئیس جمهور خود پذیرفته‌اند، راضی هستیم تا اعتبار و اقتدار سوریه را به دور از منافع حزبی و جناحی به آن بازگرداند؛ به طوری که علوی‌ها، کُردها، سنی‌ها و سایر فرقه‌ها با هم زندگی کنند تا بدون دخالت‌های خارجی کشور خود را بسازند.

رهبر جریان صدر گفت: بنابراین پیام ما به برادر بشار اسد این است که اولویت‌های خود را خدمت به ملت و کرامت آن قرار دهد، بدون اینکه بین فرقه‌های آن تبعیض قائل شود؛ زیرا همه آنها سربازان مقابله با تروریسم هستند، حتی اگر به گونه‌ای معارض تلقی شوند، زیرا او(بشار اسد) پدر همه است.

الصدر ادامه داد: از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که امنیت و سلامت را به سوریه عزیز بدهد تا ما عراقی‌ها با آن در کنار یکدیگر با صلح و برادری زندگی کنیم در شرایطی که مرزهایمان ایمن است و تروریسم و هیچ متجاوز دیگری در هر لباسی نتواند به آن نفوذ کند.

رهبر جریان صدر با تاکید بر اینکه در سوریه هر کسی در جایگاه ریاست جمهوری باشد باز این کشور عزت و کرامت خود را از عزت و کرامت ملت خود وام گرفته است، گفت: همه عزت از آن خداوند است و دعا می‌کنیم که تروریسم، دیکتاتوری و استعمار سرنگون شود.خدای را سپاس که صدای ملت بالا رفت و آتش خشونت خاموش شد.

رئیس پارلمان سوریه،‌ بامداد جمعه (دیروز - ۲۸ می)، اعلام کرد که بشار اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است و ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.وی در ادامه گفت که بشار حافظ الاسد توانست ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رای به دست بیاورد که معادل ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده بود.

جشن پیروزی «بشار اسد» در لبنان و سوریه

یک روز بعد از پیروزی «بشار اسد» در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، تعداد زیادی از لبنانی‌ها و سوری‌ها در شمال لبنان به شادی پرداختند. شهروندان لبنانی و سوری شامگاه شنبه در منطقه «جبل محسن» واقع در شمال لبنان با حضور در خیابان‌ها، پیروزی «بشار اسد» را جشن گرفتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم جشن، با به همراه داشتن پرچم‌های سوریه و لبنان، تصاویری از بشار اسد و همچنین سر دادن شعارهای ملی، تاکید کردند این اتفاق نشانه‌ای از پیروزی سوریه بر تمام دشمنان،‌ ستیزه‌جویان، تروریسم و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها است. بر اساس این گزارش، لبنانی‌ها وسوری‌هایی که در این جشن شرکت کردند، تاکید کردند نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، سیلی به صورت دشمنان این کشور بود و پرونده آخرین فصل توطئه علیه سوریه را مختومه کرد. این افراد همچنین پیروزی بشار اسد در انتخابات را پیروزی کل سوریه بر محور تروریستی آمریکایی-صهیونیستی دانستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!