شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۹:۰۷
دوشنبه، ۲۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

پیام تبریک رئیس جمهور چین به ابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهور چین: پنجاهمین سالگرد روابط میان چین و ایران را به عنوان فرصتی برای تعمیق دوستی سنتی، ارتقاء همکاری در زمینه‌های مختلف و غنی کردن مشارکت استراتژیک جامع به نفع دو کشور و مردم آن‌ها است.

پیام تبریک رئیس جمهور چین به ابراهیم رئیسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، منابع خبری در کشور چین امروز (25 مرداد) از تبادل پیام تبریک میان «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور کشورشان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور خبر دادند. 

به گزارش شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان»، رئیس‌جمهور چین در این پیام گفت از زمان ایجاد مشارکت استراتژیک جامع در سال ۲۰۱۶، اعتماد سیاسی متقابل بین دو کشور افزایش یافته و همکاری متقابل سودمند در زمینه‌های مختلف پیشرفت مداوم داشته است.

وی در ادامه گفت چین و ایران از زمان شروع همه‌گیری بیماری کرونا به یکدیگر کمک کرده‌اند.

شی جین‌پینگ تصریح کرد که روابط چین و ایران را بسیار ارزشمند می‌داند، وی ادامه داد مایل است پنجاهمین سالگرد روابط را به عنوان فرصتی برای تعمیق دوستی سنتی، ارتقاء همکاری در زمینه‌های مختلف و غنی کردن مشارکت استراتژیک جامع به نفع دو کشور و مردم آن‌ها در نظر بگیرد.

رئیس‌جمهور ایران نیز در پیامی جداگانه گفته است ایران و چین دو تمدن باستانی هستند و دوستی این دو مانند درختی کهنسال است که از هزاران سال تبادلات دوستانه تغذیه می‌کند که پایه و اساس عمیقی برای مشارکت استراتژیک همه‌جانبه محسوب می شود. 

سید ابراهیم رئیسی همچنین تاکید کرد تعهد ایران برای ایجاد روابط عالی میان ایران و چین بدون تغییر است و با وارد شدن به ششمین دهه روابط دو طرف، ایران به ارتقای سطح همکاری‌های استراتژیک با چین، تقویت ارتباطات برای گسترش همکاری‌های عملی در زمینه‌های مختلف و تعمیق مستمر روابط ایران و چین ادامه خواهد داد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تبریک آغاز به کار دولت رئیسی، گفت پکن معتقد است ایران در دوران ریاست‌جمهوری ایشان به پیشرفت‌های عظیمی در زمینه توسعه اقتصادی-اجتماعی دست پیدا خواهد کرد.

«هوا چونینگ» با خاطرنشان کردن اینکه ایران و چین شرکای راهبردی همه‌جانبه هستند، تصریح کرد چین برای توسعه روابط دوجانبه اهمیت زیادی قائل است و آماده است تا از فرصت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک در سال جاری برای ارتقاء روابط دوجانبه به سطحی جدید استفاده کند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در سفری که فروردین ماه سال جاری به تهران داشت ضمن دیدار با محمدجواد ظریف، با دیگر مقامات ایرانی ملاقات کرد و سند برنامه همکاری جامع ایران و چین (سند ۲۵ ساله) به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!