پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۲۷
حقوقی و قضایی - کد خبر : 12707
پنجشنبه، ۰۱ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

پویش مردمی نذر هشتم آزادی ۱۰۷۱ زندانی را رقم زد

پویش مردمی «نذر هشتم» طی دو ماه گذشته زمینه آزادی ۱۰۷۱ زندانی را فراهم کرده و با استقبال پرسنل زندان و سایر گروه‌های جهادی و مردمی مواجه شده است.

پویش مردمی نذر هشتم آزادی ۱۰۷۱ زندانی را رقم زد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری فارس، پویش مردمی «نذر هشتم» با ابتکار رئیس سازمان زندان‌ها برای حمایت از مددجویان گرفتار در حبس کلید خورده است و طی اجرای آن در دوماه اخیر با جلب مشارکت‌های اجتماعی و مردمی، بالغ بر هزار نفر از مددجویان زندان‌های کشور توانستند از بند زندان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگردند.
 
هدف این طرح خیرخواهانه کمک به آزادی مددجویان و حمایت مالی از خانواده‌های آنان است و با توجه به استقبال خیرین از این طرح، در مدت اخیر مبلغی بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به آزادی زندانیان تخصیص یافته است.
 
پویش «نذر هشتم» در زمینه کمک به خانواده زندانیان نیز در بازه زمانی مذکور، مبلغ اهدایی بیش از ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان را جمع آوری کرده است که این مبالغ به صورت پرداخت نقدی، اجاره ویا رهن منزل، بسته معیشتی، سبد کالا، اقدامات آموزشی، توزیع غذا، اعزام به سفرهای زیارتی، خدمات درمانی، جهیزیه، خرید لوازم خانگی، هزینه دانشگاه، اشتغال و ... به خانواده مددجویان اختصاص می یابد.
 
پویش «نذر هشتم» برای آزادسازی زندانیان نیازمند خصوصاً مرتبط با جرایم غیرعمد و مالی و نیز پشتیبانی از خانواده ایشان، به مرحله اجرا گذاشته شد و تا کنون بیش از 4 هزار مورد از این کمک های دریافتی در طول ماه‌های مرداد و شهریور، تخصیص یافته است. 
 
تاکنون مددجویان بسیاری در سراسر کشور توانسته‌اند با استفاده از اعتبار تأمین‌شده خیرین در پویش «نذر هشتم» از بند رهایی یابند. این اقدام فراگیر هم‌اکنون به نیت «امام هشتم»؛ امام رضا (ع) در دست اجراست و به گفته حاج‌محمدی هشتم هرماه با توسل به امام هشتم یا حداقل هشت زندانی مستحق رأفت، آزاد می‌شوند و یا از خانواده آنها دستگیری و حمایت ویژه می‌شود.
 
سایر نهادهای حمایتی، خیرین، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مردمی و دیگر اقشار می‌توانند در اجرای هرچه بهتر این برنامه نیکوکارانه مشارکت داشته باشند. همچنین برنامه‌های دیگری همچون «پنجره فولاد» و یا «سامانه حمایت» از جمله دیگر برنامه های حمایتی سازمان زندان‌ها برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند محسوب می شود.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!