جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۲:۵۸
نظامی بین الملل - کد خبر : 16603
دوشنبه، ۱۸ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

پوتین در خصوص انفجار پل کریمه، اوکراین را به تروریسم متهم کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اوکراین را متهم کرد که در پشت انفجار پل کرچ قرار دارد و طراح یک «اقدام تروریستی» است که بخشی از ارتباط مهم بین روسیه و سرزمین الحاق شده کریمه را نابود کرد.

پوتین در خصوص انفجار پل کریمه، اوکراین را به تروریسم متهم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این پل که ارزش استراتژیک و نمادین مهمی برای روسیه دارد، روز شنبه توسط آنچه مسکو گفته است یک کامیون بمب گذاری شده بود آسیب دیده است . ترافیک جاده ای و ریلی روی پل 19 کیلومتری به طور موقت متوقف شد و یک مسیر تدارکاتی حیاتی برای نیروهای مسلح روسیه در نبرد با ضد حمله مجدد اوکراین را مختل کرد.

به نقل از الجزیره، پوتین روز یکشنبه در ویدئویی که در کانال تلگرام کرملین منتشر شد، گفت: «شکی نیست این یک اقدام تروریستی با هدف نابودی زیرساخت‌های مهم غیرنظامی است که توسط سرویس‌های ویژه اوکراین طراحی و اجرا شده است.»

پوتین قرار بود امروز جلسه شورای امنیت این کشور را تشکیل دهد و معاون رئیس این نهاد دیمیتری مدودف گفت که روسیه باید "تروریست های" مسئول این حمله را نابود کند.

مدودف اشاره کرد: «روسیه تنها می‌تواند با کشتن مستقیم تروریست‌ها به این جنایت پاسخ دهد، همانطور که در سایر نقاط جهان مرسوم است. این همان چیزی است که شهروندان روسیه انتظار دارند.»

آسیب به این پل در بحبوحه شکست های میدان جنگ برای روسیه در شرق و جنوب و افزایش نگرانی در مورد استفاده از سلاح های هسته ای رخ داد. روسیه ماه گذشته رسماً چهار منطقه از اوکراین را پس از همه پرسی سازماندهی شده که ناقض قوانین بین المللی بود، ضمیمه کرد و پوتین بارها هشدار داده است که هرگونه حمله به روسیه می تواند واکنش هسته ای را برانگیزد .

پوتین در دیدار با الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه، این اتهام را علیه اوکراین مطرح کرد.

باستریکین گفت که این کامیون قبل از رسیدن به پل از طریق بلغارستان، گرجستان، ارمنستان، اوستیای شمالی و منطقه کراسنودار روسیه عبور کرده است. باستریکین در ویدئوی کانال تلگرام کرملین افزود، در میان کسانی که در این حمله کمک کردند "شهروندان روسیه و کشورهای خارجی" بوده اند.

در کیف، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور، در خصوص اتهام پوتین گفت: «حتی برای روسیه هم خیلی بدبینانه است.»

او افزود: «پوتین اوکراین را به تروریسم متهم می کند؟ هنوز 24 ساعت از شلیک 12 موشک توسط هواپیماهای روسی به منطقه مسکونی زاپوریژیا نگذشته است که 13 نفر را کشت و بیش از 50 نفر را مجروح کرد.»

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!