پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۲۹
نظامی بین الملل - کد خبر : 11944
چهارشنبه، ۰۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

پوتین ارتش ما وارد درگیری افغانستان نمی شود

رئیس‌جمهور روسیه مسکو از نزدیک وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد اما در امور داخلی آن دخالت نمی‌کند و وارد درگیری در این کشور نخواهد شد

پوتین ارتش ما وارد درگیری افغانستان نمی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بیان داشت مسکو از نزدیک وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد اما اجازه نمی‌دهد نیروهای مسلحش به درگیری در این کشور کشیده شوند.

وی در سخنانی در کنگره حزب حاکم «روسیه واحد» اظهار کرد: می‌دانید که وضعیت افغانستان در حال حاضر چقدر دشوار و هشداردهنده است. ما این وضعیت را زیر نظر داریم و با متحدان خود در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) همکاری فعال داریم.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: طبیعتاً ما در امور داخلی افغانستان دخالت نخواهیم کرد و نیروهای مسلح ما نیز وارد این مناقشه «همه علیه همه» نخواهند شد. من فکر می‌کنم این همان چیزی است که در آنجا در جریان است.

وی یادآور شد که درگیری‌ها در افغانستان برای چندین دهه ادامه داشته و اظهار داشت: اتحاد جماهیر شوروی سابق تجربه خاص خود را در آن کشور (افغانستان) دارد. ما این درس را آموخته‌ایم.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به رسانه‌ها گفت وضعیت در استان پنجشیر به طور بالقوه با احتمال وقوع یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان همراه است و مسکو قصد ندارد در منازعه بین طالبان و نیروهای مقاومت در این منطقه مداخله کند.

پسکوف تاکید کرد که مسکو همچنین قصد ندارد نقش میانجی را ایفا کند. او در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: نه، این در دستور کار نیست.

در پی آغاز خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان، نیروهای طالبان شروع به پیشروی کردند و توانستند بدون جنگ و خونریزی وارد کابل شوند و در عرض چند ساعت کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند.

کشورهای غربی در حال تخلیه شهروندان و کارکنان سفارت خود از افغانستان هستند. مهلت تخلیه در حال حاضر تا ۳۱ اوت (نهم شهریور) تعیین شده است.

در حالیکه نیروهای ارتش آمریکا کنترل فرودگاه بین‌المللی کابل را در اختیار دارند، اما اوضاع در این مکان کماکان ملتهب و ناآرام است. پس از تصرف کابل هزاران نفر به فرودگاه این شهر هجوم برده‌اند تا افغانستان را ترک کنند که این مسئله خروج کشورهای غربی را کُند کرده است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!