جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۱:۳۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 12725
جمعه، ۰۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

پهلوگیری کشتی حامل تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب یمن

با همکاری مزدوران وابسته به امارات یک کشتی حامل تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری در جنوب یمن پهلو گرفت

پهلوگیری کشتی حامل تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب یمن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، با همکاری مزدوران وابسته به امارات یک کشتی حامل تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری در جنوب یمن پهلو گرفت.

براساس این گزارش ، پهلوگیری این کشتی جزیره سقطری شب منجر به ایجاد تنش میان شبه نظامیان وابسته به امارات و نیروهای امنیتی وابسته به دولت مستعفی یمن گردید.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، موضوع از این قرار بود که شبه‌نظامیان همسو با امارات مانع بازرسی محموله یک کشتی از سوی نهادهای اطلاعاتی دولت منصورهادی شدند و بار کشتی را به پایگاههای نظامی وابسته به امارات انتقال دادند.

به گفته منابع محلی، شبه‌نظامی «المجلس الانتقالی» در تعداد بسیار بالا، اطراف بندر سقطری را محاصره کرده بودند و مانع تفتیش کشتی می‌شدند. به گفته آن‌ها محموله داخل کشتی تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی بود. با نگاه به سایت‌های ردیابی حرکت کشتی‌ها اما مبدأ حرکت این کشتی مشخص نیست و صرفا محل پهلو گرفتن آن درج شده است.

الخبر الیمنی همچنین به نقل از منابع محلی نوشت که در این کشتی کانتینرهایی با پرچم رژیم صهیونیستی بود که تحت تدابیر شدید امنیتی تخلیه شده‌اند و به نظر می‌رسد داخل کانتینرها تجهیزات جاسوسی اسرائیلی بوده باشد. پیش از این خبرهایی مبنی بر قصد تل آویو برای استقرار در جزیره سقطری منتشر شده بود. جزیره‌ای که به خلیج عدن و باب‌المندب اشراف دارد.

خاطر نشان میگردد وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه» در ۲۶ شهریور به نقل از منابع آگاه نوشت که شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی قراردادی را برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه شهر «حدیبو» مرکز جزیره سقطری منعقد کرده است.

این در حالیست که هفته گذشته نیز فرود یک هواپیمای باری در فرودگاه سقطری موجب تنش میان شبه‌نظامیان همسو با امارات با عناصر دولت منصورهادی شده بود.

جزیره سقطری یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!