پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۲۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 13943
دوشنبه، ۰۱ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

پنج کشته و ده ها زخمی در پی حمله یک خودرو به رژه کریسمس در آمریکا

یک خودروی شاسی بلند با سرعت زیاد در جریان رژه کریسمس در یکی از شهرهای کوچک ویسکانسین در روز یکشنبه به ده ها نفر از جمله کودکان حمله کرد و صحنه ای از هرج و مرج و قتل عام را بر جای گذاشت.

پنج کشته و ده ها زخمی در پی حمله یک خودرو به رژه کریسمس در آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس پلیس دن تامپسون به خبرنگاران گفت که پس از این حادثه در "Waukesha"، در حدود 32 کیلومتری غرب میلواکی، یک نفر در بازداشت به سر می برد و یک وسیله نقلیه توقیف شده است. مقامات گفتند که تعداد کشته ها و مجروحان ممکن است افزایش یابد.

به نقل از رویترز، سی ان ان به نقل از منابع رسمی گزارش داد که به نظر می رسید مظنون در حال فرار از حادثه دیگری بود که وسیله نقلیه با سرعت از مسیر رژه عبور کرد. این منابع به سی ان ان گفتند اگرچه تحقیقات در مراحل اولیه خود بسر می برند؛ اما مقامات هیچ ارتباطی با گروه های تروریستی پیدا نکردند.

به گزارش سی ان ان، این حادثه همچنین به نظر می رسد با حکم بی گناهی روز جمعه در محاکمه کایل ریتنهاوس، که متهم به تیراندازی مرگبار به دو مرد و زخمی شدن نفر سوم در جریان اعتراضات عدالت نژادی در نزدیکی کنوشا، ویسکانسین بود، ارتباطی نداشته باشد.

ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد، نشان می‌دهد که یک خودروی قرمز با سرعت به داخل رژه می‌رود و به نظر می‌رسد که بیش از ده‌ها نفر را زیر گرفته است.

تامپسون گفت که یک افسر در تلاش برای جلوگیری از کشتار به سمت خودرو شلیک کرد. ویدیوی دیگری در رسانه های اجتماعی به نظر می رسد که پلیس را نشان می دهد که به وسیله نقلیه در حالی که با موانع خیابان برخورد می کند تیراندازی می کند. تامپسون افزود، برخلاف گزارش‌های قبلی، پلیس اعلام کرد که تیراندازی از طرف سرنشین خودرو، انجام نشده است.

جودی سینگسیم، یک پرستار 42 ساله، قبل از اینکه برای کمک به مجروحان بیرون برود، با اعضای خانواده اش در یک فروشگاه پناه گرفت.

او گفت: «من شنیدم و دیدم که مردم مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و این حادثه دیوانه کننده بود.»

او در خصوص معاینه یک پسربچه در وسط خیابان گفت: «من گردنش را برای گرفتن نبض لمس کردم، و او نبض داشت؛ اما چشمانش به سختی باز بود و صورتش بنفش بود.»

 

واکنش جامعه

این شهر حدود هفتاد هزار نفری پس از این فاجعه همچنان مضطرب است و مقامات شهری اعلام کرده‌اند که مدارس دولتی تعطیل می‌شوند و جاده‌ها نیز بسته می‌شوند؛ زیرا لازم است که همه از محل حادثه دوری کنند. از کسانی که در منطقه ای که جاده ها بسته است زندگی می کنند خواسته شده است که در نزدیکی بازار کشاورزان محلی پارک کنند و از یک افسر پلیس بخواهند که آن ها را به خانه اسکورت کند.

شهردار، شاون ریلی اظهار کرد: «امروز جامعه ما در آنچه که باید یک جشن می بود با تراژدی مواجه شده است، من عمیقاً متأسفم که می‌دانم بسیاری از افراد جامعه ما به یک رژه رفتند اما در نهایت با آسیب و درد قلبی روبرو شدند.»

فیلم‌های نگران‌کننده‌ای که این حادثه هولناک را نشان می‌دهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، همراه با توصیف صحنه از سوی کسانی که به‌طور تصادفی شاهد درهم‌کوبی جمعیت توسط شاسی‌بلند بودند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!