جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۱:۱۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17087
چهارشنبه، ۲۸ دي، ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷

پنج خبر مهم اقتصاد بین المللی این هفته

گزارش های درآمدی ایالات متحده و ارقام خرده فروشی ، داده های کلیدی برای هفته ای است که به دلیل تعطیلات کوتاه شده است . از جلب توجه بانک ژاپنی تا نشست مجمع جهانی اقتصادی در داووس برای اولین بار بعد از کرونا.

پنج خبر مهم اقتصاد بین المللی این هفته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، آخرین جلسه بانک مرکزی ژاپن (Boj) پس از اینکه بازارها را با تغییر سیاست در دسامبر گمراه کرد، در کانون توجه قرار خواهد گرفت مجموعه ای از داده های اقتصادی از چین احتمالا منفی خواهد بود و مجمع جهانی اقتصاد نشست زمستانی خود را در داووس برگزار خواهد کرد.

 

1 خرده فروشی ایالات متحده

خرده فروشی در ایالات متحده بیشترین کاهش را در 11 ماه گذشته در نوامبر به ثبت رساند. کاهش مشابه در ماه دسامبر آخرین نشانه ها مبنی بر اینکه افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو باعث کندی اقتصاد شده است.

 

در پایان هفته گذشته ؛ داده هایی که نشان میدهد قیمت های مصرف کننده ایالات متحده در ماه دسامبر برای اولین بار در بیش از دو سال و نیم کاهش یافت. این امیدواری را ایجاد کرد که تورم در یک روند نزولی پایدار است که میتواند به فدرال رزرو فضایی برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بدهد.

 

2. گزارش درآمد

سرمایه گذاران نتایج درآمد را از نزدیک پیگیری می کنند تا ببینند آیا شرکت های آمریکایی می توانند پیش بینی ها را شکست دهند ، در میان نگرانی هایی که هزینه های بالاتر باعث کاهش حاشیه سود می شود.

 

طبق داده های Refinitiv ، انتظار می رود درآمد سالانه شرکت های 500 S&P در این سه ماهه 2.2 درصد کاهش یابد. این اولین کاهش درآمد سه ماهه ایالات متحده از سه ماهه سوم سال 2020 است زمانی که شرکت ها هنوز با شروع همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کردند .

 

3 بانک ژاپن

سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر نتیجه نشست دو روزه BOJ را در روز چهارشنبه در میان گمانه زنی ها مبنی بر اینکه میتواند تنظیمات جدیدی در سیاست کنترل منحنی بازده خود ایجاد کند ، خواهد ماند ، که اولین گام برای حذف تدریجی محرک های عظیم خود است.

 

4. داده های مهم چین

چین اطلاعات مربوط به خرده فروشی سرمایه گذاری و تولید صنعتی دسامبر را به همراه داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم و کل سال منتشر خواهد کرد اقتصاددانان انتظار دارند که فروش خرده فروشی برای چهارمین بار کاهش یابد و رشد سالانه تنها 1.8 درصد باشد. با این حال با بازگشایی سریع چین توجه سرمایه گذاران به انتظارات برای بهبود در دومین اقتصاد بزرگ جهان معطوف شد.

 

افزایش شدید مسافرت ها در آستانه تعطیلات سال نو قمری در چین که از 21 ژانویه آغاز می شود نگرانی ها را در مورد افزایش موارد -19-COVID افزایش داده است.

 

5. داووس

مجمع جهانی اقتصاد (WEF)؛ این هفته اولین نشست زمستانی خود از زمان پیش از همه گیری را در داووس سوئیس با حضور رهبران ،جهان، سیاستمداران بانک مرکزی و رهبران ارشد شرکت ها برگزار خواهد کرد. 

 

بر اساس نظرسنجی از اعضای WEF ، بزرگترین خطرات در دو سال آینده هزینه های ،زندگی تهدید بلایای طبیعی و رویدادهای شدید آب و هوایی ، درگیری های ژئواکونومیک و ناتوانی در کاهش تغییرات آب و هوایی است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!