پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۱۲
اجتماعی - کد خبر : 8714
سه شنبه، ۲۴ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

پلیس فتا با انتشار دهندگان کلیپ های جنجالی برخورد می‌کند

تعدادی از کاربران با سوءاستفاده از شرایط موجود و اهداف مختلف کلیپ هایی را تولید می کنند که بعضا در آن ها موارد توهین به افراد و قومیت ها هم دیده می شود

پلیس فتا با انتشار دهندگان کلیپ های جنجالی برخورد می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و برخورد با تولیدکنندگان و انتشاردهندگان کلیپ هایی با عنوان "دوربین مخفی جنجالی در فضای مجازی و به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام" که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام می کنند، در کارگروه ویژه پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت: براساس رصد های صورت گرفته در فضای مجازی و گزارش های متعدد دریافتی از سوی کاربران به پلیش فتا مشخص شده عده ای از افراد با اهداف مختلف از جمله افزایش تعداد دنبال کننده اقدام به تهیه و انتشار کلیپ هایی تحت عنوان دوربین مخفی با مضامین مختلف از جمله سرقت صوری خودرو و گوشی تلفن همراه اشخاص ، بازسازی صحنه های متفاوت قتل و زد و خورد در انظار عمومی و محیط های پرتردد شهری می کنند.

پاشایی افزود: تهیه و انتشار اینگونه کلیپ ها که عمدتا بدون اخذ مجوز های قانونی از دستگاه های ذیصلاح و مربوطه صورت می گیرد در نگاه و انتشار اولیه باعث ایجاد ترس و جریحه دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی می شود و پلیس فتا به محض رصد و رویت این گونه کلیپ ها نسبت به شناسایی و برخورد با مجرمان و متخلفان برابر قانون اقدام خواهد کرد.

تولید محتوای دارای مجوز با رعایت هنجارهای اجتماعی

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه یکی از خصلت های بارز فضای مجازی ایجاد سرگرمی در بین کاربران است، تولید محتوی های صوتی و تصویری دارای مجوز، با رعایت هنجارها و ارزش های پذیرفته شده در جامعه هیچگونه منافاتی با قانون ندارد. اما تعدادی از کاربران با سوءاستفاده از شرایط موجود و اهداف مختلف کلیپ هایی را تولید می کنند که بعضا در آن ها موارد توهین به افراد و قومیت ها هم دیده می شود که همین امر در بسیاری از موارد باعث اعتراض شدید گروه های مختلف و فرقه های دینی در کشور می شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا عنوان کرد: در این رابطه و براساس اقدامات عملیاتی و فنی ، تعدادی از تولیدکنندگان این گونه محتوا های غیر مجاز شناسایی و پس از پاکسازی صفحات آن ها موضوع به جهت تعیین تکلیف قانونی به مراجع قضایی ارجاء شده است و تعدادی از کاربران هم در این رابطه به صورت حضوری و یا تلفنی مورد ارشاد و تذکر قرار گرفته اند.

پاشایی به همه کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها توصیه کرد ضمن بهره برداری صحیح از فضای سایبری از انتشار هرگونه کلیپ های صوتی و تصویری در تضاد با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشور به نحوری که باعث توهین و یا جریحه دار شدن احساسات عمومی در جامعه شود، اکیدا اجتناب کنند. همچنین در صورت مشاهده موارد مجرمانه موضوع را به جهت پیگیری از طریق سایت رسمی پلیس فتا بخش گزارشات مردمی اطلاع دهند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!