جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۱:۱۱
شهری - کد خبر : 13279
شنبه، ۲۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

پلیس راهور منتقد حذف سن فرسودگی خودروها

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه فرسودگی ناوگان عمومی شهرداری تهران، عامل دودزایی در شهر است، گفت: بحث مورد انتقاد حذف سن فرسودگی خودروها و انجام معاینه فنی است.

پلیس راهور منتقد حذف سن فرسودگی خودروها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه سن فرسودگی خودروها لغو شده و تنها معاینه فنی انجام می‌شود، این امر برای موتورسیکلت‌ها با جدیت اجرا نمی‌شود، گفت: بحثی که اکنون مورد انتقاد است مربوط به چرایی حذف فرسودگی سن خودروها است شاید سازمان محیط زیست در دوره گذشته از این مساله دفاع نکرده است. 
 
وی با بیان اینکه  منشا آلودگی هوا گذشته از اینکه بنزین و گازوئیل دچار مشکل است، فرسوده بودن وسایل نقلیه و عدم خروج خودرودهای اسقاطی و مشمول سن فرسودگی نیز هست، عنوان کرد: از قضا بیشترین عامل آلودگی در کلانشهرها فرسودگی سن خودروهاست لذا ضرورت دارد که این چرخه به استناد ماده ۸ قانون هوای پاک درست اجرا شود. یعنی دولت باید تسهیلاتی را برای دارندگان وسایل نقلیه به وجود بیاورد که خودرو یا موتورسیکلت وقتی به سن فرسودگی رسید بتواند با تسهیلات دریافتی  آن را جایگزین کند. 
 
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اکنون سالانه بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودروی تولید داخل به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود، از آن طرف خروج خودروها از چرخه به صورت انگشت شمار اتفاق می‌افتد و سبب ایجاد مشکلات جدی می شود.
 
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه تقریبا بخش زیادی از موتورسیکلت ها دارای پلاک هستنداظهار کرد: اما بعضی از افراد خیلی قانون مدار نیستند و بحث سن فرسودگی نیز جزو مشکلاتی است که درباره موتورسیکلت‌ها مطرح است. امروز ۸۵ درصد موتورسیکلت‌ها وسیله معیشت مردم است و با آن کار می‌کنند و مانند گذشته وسیله تفریح و سرگمی برای افراد به شمار نمی آید. 
 
وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی مناسب نیست و نمی‌خواهیم مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آوریم، متذکر شد: اما امروز با توجه به ترخیص موتورسیکلت‌ها هنوز بالغ بر ۵۰۰ هزار موتور در پارکینگ‌های سطح کشور داریم، که اینها حاصل برخوردی است که پلیس با آن‌ها داشته و به دلیل دودزا بودن یا آلودگی و نداشتن گواهینامه در پارکینگ‌ها متوقف هستند. در نتیجه پلیس برخورد می‌کند، اما سوال این است که آیا شرایط کنونی در معاینه فنی‌ها که در بیشتر شهرستان‌ها بازدید می‌شود مطلوب است یا برگه‌های صوری صادر می کنند و خودرویی که متوقف می‌کنیم دارای برگه معاینه فنی هستند اما از نظر پلیس این خودرو صلاحیت تردد در معابر و شهر را ندارد. 
 
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: اکنون ۸۵ درصد ناوگان عمومی شهرداری تهران فرسوده است و عامل دودزایی در تهران محسوب می شوند. معاینه فنی این خودروها را چه کسی و چه طور صادر کرده است؟ وقتی تست چهارگاز گرفته می‌شود، مشخص است، اتوبوس در دید مردم دود می‌کند و حرکت می‌کند این عامل آلودگی است. 
 
وی با تاکید بر این که  شهرداری هم باید تسهیلاتی بوجود بیاورد که خودروهای فرسوده را جایگزین کند، بیان کرد: اگر تسهیلات نباشد که اتوبوس یا تاکسی جایگزین شود این فرایند به صورت مخدوش پیش خواهد رفت. 
 
هادیانفر  در پاسخ  به اینکه پرخطرترین بزرگراه‌های تهران از جمله آزادگان و امام علی(ع) که شهرداری معتقد است باید خطرپذیری آن برایش محرز شود تا نسبت به رفع آن اقدام کند، گفت: پلیس براساس قانون مسئول رسیدگی به حوادث ترافیکی است و شهرداری می‌داند که به استناد آن ابلاغ می‌شود که اگر نقطه حادثه‌خیزی وجود دارد که در آن شاهد تکرار تصادفات هستیم توسط شهرداری‌ها و سایر عوامل اجرائی باید برطرف شود و اگر برطرف نشود براساس قانون سهم تقصیر تعیین می‌کنیم و آن قسمت از سهم شهرداری را ضمیمه پرونده و خسارتی که رخ داده است به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی می‌کنیم. 
 
وی درباره این رخدادها در شهرداری تهران گفت: این اتفاق در بحث حوادث جاده‌ای شهری زیاد رخ داده است  اما با آمدن شهردار جدید تعامل خوبی صورت گرفته و در جلسه اخیری که با آقای زاکانی داشتیم کارگروهی را معین کردند تا ارتباط پلیس با شهرداری بیشتر بشود و بتوانیم برای تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی الگوسازی‌هایی در حوزه ITS در بحث هوشمندسازی و ترافیک داشته باشیم که به سایر مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تسری پیدا کند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!