پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۴:۱۵
بین الملل - کد خبر : 6173
جمعه، ۱۹ دي، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

پلوسی ترامپ باید از ریاست جمهوری برکنار شود

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پنس تا خواست با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی دونالد ترامپ، را از ریاست جمهوری برکنار کند.

پلوسی ترامپ باید از ریاست جمهوری برکنار شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، خانم پلوسی همچنین تاکید کرد که در این صورت دونالد ترامپ بار دیگر استیضاح خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که برکناری آقای ترامپ «فوریت بسیار بالایی» دارد.

سخنان رئیس مجلس نمایندگان در حالی بیان می شود که اعضای این مجلس از هر دو حزب در مورد احتمال اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی و یا استیضاح دونالد ترامپ سخن گفته اند.

نانسی پلوسی افزود که هر روز از ۱۳ روز باقی مانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ ممکن است تبدیل به «نمایشی از وحشت» شود. او همچنین دونالد ترامپ را خطری «مرگبار» برای شهروندان آمریکا و دموکراسی این کشور توصیف کرد. رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده تاکید کرد که در انتظار تصمیم مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و دیگر اعضای کابینه دونالد ترامپ برای برکناری او از قدرت است. وی تهدید کرد که در صورت عدم برکناری رئیس جمهوری مجلس نمایندگان طرح استیضاح رئیس جمهوری را بار دیگر بررسی و تصویب خواهد کرد.

نانسی پلوسی در بخش دیگری از سخنانش حوادث روز چهارشنبه در واشنگتن را «بزرگترین هدیه» دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دانست.

کنگره آمریکا در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) را تائید کرد. نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا پس از وقفه ای چند ساعته که به دنبال حمله گروهی از هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره ایجاد شد نشست خود را از سر گرفتند.

در جریان اشغال ساختمان کنگره چهار نفر کشته شدند. دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می رسد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!