پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۷:۱۰
ورزشی - کد خبر : 4877
شنبه، ۴ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد

پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر به تنها تیم تاریخ ایران تبدیل شد که برای 4 فصل متوالی قهرمان لیگ می شود

پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در آخرین دیدار از هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس تیم های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف هم رفتند. در پایان این مسابقه تیم پرسپولیس با برتری 2 بر یک و کسب 3 امتیاز موفق شد به عنوان قهرمانی فصل نوزدهم لیگ برتر دست پیدا کند. 

قهرمانی در لیگ برتر با مربی ایرانی پس از 15 سال

 شاگردان یحیی گلمحمدی درحالی پای به میدان گذاشته بودند که برای تثبیت قهرمانی خود نیاز به کسب پیروزی در این دیدار داشتند، بازی از همان ابتدا هجومی آغاز شد و هر دو تیم فرصت های خوبی برای گلزنی کسب کردند. در دقیقه 39 ارسال مهدی شیری با ضربه سر علیپور به گل نخست پرسپولیس تبدیل شد، در دقایق پایانی این نیمه تیم پرسپولیس توسط کنعانی زادگان به گل دوم هم رسید اما داور مسابقه گل را مردود اعلام کرد تا نیمه اول با برتری تیم میهمان به پایان برسد.

در نیمه دوم پرسپولیس سعی در کنترل جریان بازی داشت و تیم نفت درپی جبران گل خورده بود، در دقیقه 58 کار تیمی بازیکنان پرسپولیس با ضربه دقیق مهدی عبدی مهاجم جوان این تیم وارد دروازه حریف شد تا پرسپولیس با 2 گل پیش بیافتد. در ادامه پرسپولیس روی به کار دفاعی آورد و نفت مسجدسلیمان سعی در باز کردن دروازه حریف داشت که در دقیقه 70 با برخورد توپ به دست مدافع پرسپولیس به سود میزبان پنالتی گرفته شد. ابراهیمی این ضربه را تبدیل به گل کرد تا اختلاف به یک گل کاهش پیدا کند، در ادامه مسابقه اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا پرسپولیس خیلی زود قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی کند. 

رکوردهایی که توسط پرسپولیس شکسته شد

پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانی در این فصل لیگ برتر به تنها تیم تاریخ ایران تبدیل شد که برای 4 فصل متوالی قهرمان لیگ می شود. شاگردان گلمحمدی همچنین رکورد سریع ترین قهرمانی لیگ برتر را که در اختیار خودشان بود با 4 هفته زودتر از پایان فصل ارتقا دادند، پرسپولیس در ادامه فصل برای کسب رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل تلاش خواهد کرد. این رکورد که در لیگ 16 تیمی متعلق به پرسپولیس برانکو با 66 امتیاز است، و در لیگ 18 تیمی تیم های استقلال و سپاهان با 67 امتیاز رکورد دار هستند. 

اما پرسپولیس با کسب 6 امتیاز از 4 دیدار آینده می تواند این رکورد را در هردو لیگ ازآن خود کند، در سوی دیگر پرسپولیس با کسب ششمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر خود را به عنوان پرافتخارترین تیم مطرح کند. یحیی گلمحمدی هم به عنوان سرمربی نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر را به دست آورد، وی پیش از این دوبار با تیم ذوب آهن قهرمان جام حذفی شده بود. گلمحمدی همچنین به تنها مربی ایرانی تبدیل شد که پس از 15 سال پرسپولیس را به مقام قهرمانی می رساند، پیش از این افشین قطبی در سال 86 این عنوان را برای پرسپولیس کسب کرده بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!