جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۴۵
بهداشت و درمان - کد خبر : 11538
دوشنبه، ۱۸ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

پرداخت مطالبات سرپایی مراکز دولتی و غیر دولتی

به گفته‌ی مهدی رضایی، مطالبات سرپایی مراکز دولتی و غیر دولتی در تیرماه از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت شد.

پرداخت مطالبات سرپایی مراکز دولتی و غیر دولتی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، به گفته‌ی مهدی رضایی، مطالبات سرپایی مراکز دولتی و غیر دولتی در تیرماه از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت شد.

رضایی گفت: در تیرماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان بابت اسناد ارسالی سرپایی مراکز دولتی و غیر دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

از سال ۹۹ به طور جدی پیشرفت نسخه الکترونیک شروع شده است. نسخه الکترونیک یکی از راهکارهای اصلی تحقق سازمان الکترونیک بیمه سلامت بوده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر در میانه راه قرار داریم و پیشرفت فیزیکی کار در طول یک سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

در تیرماه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان بابت اسناد ارسالی سرپایی مراکز دولتی  و غیر دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.که این مقدار معادل ۸۵ درصد میانگین اسناد سرپایی مدت مشابه می باشد.

پرداخت‌ها از دو جهت حائز اهمیت است. در درجه اول انجام تعهدات سازمان در پرداخت به موقع مطالبات مراکز ارائه دهنده خدمات سرپایی است که پس از پایان هر ماه مطالبات خود را دریافت می نماین، در وهله دوم از این جهت اهمیت دارد که برنامه الکترونیکی سازمان پیشرفت قابل قبولی دارد که حدود ۸۵ درصد اسناد سرپایی به صورت الکترونیکی تبادل می شود.

 پیش‌بینی‌ها بر این است که، حداکثر ظرف سه ماه آینده ارسال اسناد الکترونیکی از سوی مراکز ارائه دهنده کاملا الکترونیکی خواهد شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره‌ی علت تاخیر بیان کرد: علت تاخیر هم مراکز دولتی هستند، در حال حاضر ارسال اسناد مراکز غیر دولتی بالای ۹۵ درصد به صورت الکترونیکی است.

سازمان بیمه سلامت در حال حاضر در رسیدگی اسناد سرپایی و همچنین پرداخت مطالبات مراکز ارائه دهنده خدمات سرپایی با افتخار در بهترین شرایط قرار دارد.

رضایی بیان کرد: بنابراین می‌توانیم بیان کنیم با پیشرفت برنامه الکترونیکی که موجب تسهیل در ارسال اسناد و سرعت بخشیدن در رسیدگی همزمان به اسناد پزشکی می‌شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!