شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۲۸
علم و فناوری جهان - کد خبر : 13273
شنبه، ۲۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

پرتاب اولین کاوشگر برای مطالعه سیارک تروجان

ناسا مأموریتی با نام لوسی را برای مطالعه سیارک های تروجان مشتری، دو خوشه بزرگ از سنگ های فضایی که دانشمندان معتقدند بقایای مواد اولیه ای هستند که منظومه شمسی را تشکیل داده اند، آغاز می کند.

پرتاب اولین کاوشگر برای مطالعه سیارک تروجان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کاوشگر فضایی، بسته بندی شده در داخل یک کپسول مخصوص محموله، قرار است از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

به نقل از رویترز، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، لوسی در یک سفر 12 ساله به فضا، تعداد بی سابقه ای از سیارک ها را مطالعه می کند. این اولین مطالعه بر تروجان ها خواهد بود.

تصور می شود که بزرگترین سیارک تروجانی شناخته شده، قطری معادل 225 کیلومتر داشته باشد.

دانشمندان امیدوارند پرواز لوسی در نزدیکی هفت تروجان مشخص شده، سرنخ های جدیدی در مورد چگونگی شکل گیری سیارات منظومه شمسی در حدود 4/5 میلیارد سال پیش و نحوه تحول آن به شکل امروزی، به دست آورد.

ناسا می گوید که تصور می شود سیارک ها غنی از ترکیبات کربنی هستند، و این مسئله ممکن است حتی بینش جدیدی در مورد منشاء مواد آلی و حیات روی زمین ارائه دهد.

ناسا گفت ، هیچ ماموریت علمی ای قبلاً برای بازدید از اجسام مستقل در حال گردش به دور خورشید در تاریخ اکتشافات فضایی، طراحی نشده است.

علاوه بر تروجان ها، لوسی پروازی در نزدیکی یک سیارک در کمربند سیاره ای منظومه شمسی انجام می دهد. این سیارک با نام دونالد جوهانسون، به افتخار کاشف فسیل انسان نخستین به نام لوسی، که ماموریت ناسا از آن نام گرفته است، نام گذاری شده است. 

کاوشگر لوسی از جهت دیگری نیز در پروازهای فضایی، تاریخ ساز خواهد بود. به گفته ناسا، این کاوشگر برای دریافت کمک گرانشی از زمین در مسیری دایره ای شکل، سه بار به زمین باز می گردد. بنابراین اولین کاوشگری خواهد بود که از منظومه شمسی بیرونی به مجاورت زمین باز می گردد.

این کاوشگر از موتورهای های پیشران برای مانور در فضا و دو صفحه خورشیدی، که هر کدام به اندازه یک اتوبوس مدرسه هستند، برای شارژ باتری های فضاپیما، استفاده می کند. 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!