پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۷:۰۳
ورزشی - کد خبر : 5094
جمعه، ۳۱ مرداد، ۱۳۹۹ - ۱:۰۰

پایان لیگ نوزدهم ؛ سقوط تیم های بوشهری و نائب قهرمانی استقلال

تیم پارس جنوبی جم با شکست یک بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان با 27 امتیاز به لیگ یک سقوط کرد

پایان لیگ نوزدهم ؛ سقوط تیم های بوشهری و نائب قهرمانی استقلال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، هفته پایانی لیگ نوزدهم شب گذشته با انجام 8 دیدار همزمان برگزار شد و درنهایت تیم های سقوط کننده و تیم هایی که سهمیه آسیا را کسب کردند مشخص شدند. تیم پرسپولیس هم که از مدتها قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بود با برد پرگل فصل را به پایان رساند. 
 
رکوردشکنی پرسپولیس با کسب بیشترین امتیاز
تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا بود که درنهایت موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست پیدا کند، برای پرسپولیس در این مسابقه ابتدا وحید امیری در دقیقه 3 گلزنی کرد. در ادامه و درحالی که پرسپولس بازی مالکانه ای انجام می داد نوبت به کریستین اوساگونا رسید تا با ضربه سر دومین گل پرسپولیس و ولین گل خود در این فصل را به ثمر برساند. در نیمه دوم هم این پرسپولیس بود که توپ و میدان را در اختیار داشت، شاگردان گلمحمدی موقعیت های متعددی را روی دروازه سایپا خلق کردند تا اینکه علی علیپور موفق به زدن گل سوم شد. 
 
 
درنهایت این رقابت با برتری 3 بر صفر پرسپولیس پایان یافت تا این تیم با 67 امتیاز رکورد بیشترین امتیاز تیم قهرمان در لیگ 16 تیمی را که متعلق به خودش بود ارتقا ببخشد. تیم سایپا هم که 29 امتیازی باقی ماند با توجه به نتایج دیگر دیدارها در لیگ برتر ماندنی شد.
 
استقلال نائب قهرمان شد ، شیخ آقای گل
تیم های استقلال و شاهین بوشهر هم درحالی مقابل هم قرار گرفتند که سقوط شاهین به لیگ یک مسجل شده بود اما استقلال برای قطعی کردن نائب قهرمانی خود تلاش می کرد. در این دیدار ابتدا تیم شاهین با شوت دیدنی محمد صارمی کاپیتان وفادار خود به گل دست پیدا کرد، شاهین تا پایان نیمه نخست این برتری را حفظ کرد و پیروز به رختکن رفت. اما با آغاز نیمه دوم استقلال هجومی ظاهر شود و ابتدا توسط غفوری گل مساوی را به ثم رساند، در ادامه شیخ دیاباته 2 بار و قائدی یکبار برای استقلال گلزنی کردند تا این مسابقه با پیروزی 4 بر یک آبی پوشان به اتمام برسد.
 
 
استقلال با کسب این نتیجه 53 امتیازی شد و به عنوان نائب قهرمانی رسید، شیخ دیاباته هم با 2 گلی که در این دیدار زد 15 گله شد و عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد.
 
فولاد جدال کسب سهمیه را برد و سپاهان ناکام ماند
در حساس ترین دیدار هفته پایانی تیم های فولاد و تراکتور در اهواز به مصاف هم رفتند، این دو تیم که برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کردند به 3 امتیاز مسابقه نیاز داشتند. اما در پایان مسابقه و علیرغم فرصت های زیادی که نصیب تراکتور شده بود این تیم فولاد بود که با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید، تک گل فولاد را عارف آغاسی به ثمر رساند. فولاد با این برد 51 امتیازی شد و با قرار گرفتن در رده سوم سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان را کسب کرد. تراکتور هم با 50 امتیاز در رده چهارم ایستاد و برای رسیدن به سهمیه باید در جام حذفی تلاش کند. 
 
 
اما تیم سپاهان که بعد از استعفای امیر قلعه نویی با مربی برزیلی خود در ادامه بازی ها حضور پیدا می کند مقابل پیکان متوقف شد تا از کسب سهمیه آسیا بی نصیب باشد. سپاهان درحالی مقابل پیکان قرار گرفت که درصورت برد در این مسابقه به رده سوم صعود می کرد و سهمیه آسیایی خود را قطعی می کرد، در این دیدار ابتدا محبی برای سپاهان گلزنی کرد اما در نیمه دوم مغانلو گل تساوی را برای پیکان به ثمر رساند. سپاهان با 49 امتیاز در رده پنجم ایستاد و پیکان هم با کسب 30 امتیاز و قرار گرفتن در رده سیزدهم در لیگ برتر ماندنی شد. 
 
پارس جنوبی به لیگ یک سقوط کرد
تیم ماشین سازی که در آستانه سقوط قرار داشت در تبریز به مصاف نفت آبادان رفت و درنهایت با نتیجه 1 بر صفر به برتری رسید، فردین عابدینی تک گل ماشین سازی را به ثمر رساند تا این تیم با 31 امتیاز و قرار گرفتن در رده یازدهم در لیگ برتر باقی بماند. اما تیم پارس جنوبی جم با شکست یک بر صفر مقابل نفت مسجدسلیمان با 27 امتیاز به لیگ یک سقوط کرد. در دیگر بازی ها تیم گل گهر با نتیجه 3 بر 2 ذوب آهن را شکست داد و تیم های شهرخودرو و نساجی به تساوی بدون گل رضایت دادند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!