جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۰۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17271
چهارشنبه، ۲۶ بهمن، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

پای جنگنده های آمریکایی به جنگ اوکراین باز می شود؟

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد ، برخی از مقامات امریکایی اعلام کرده اند که به احتمال زیاد کاخ سفید برای کمک به اوکراین جنگنده هایش را ارسال کند.

پای جنگنده های آمریکایی به جنگ اوکراین باز می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  فایننشال تایمز به یک موضوع بسیار مهم و داغ پرداخت و گزارش داد ، برخی از مقامات و سیاستمداران رسمی آمریکا اعلام کردند که دولت بایدن قصد دارد ارتش اوکراین را به شکل ویژه تری تجهیز کند.

در این گزارش امده است که دولت بایدن به احتمال زیاد جنگنده هایش را به منظور کمک به اوکراین ارسال کند و یا اینکه به کشورهایی که اف16 ارسال کرده مجوز بدهد تا این هواپیماهای جنگی را به سرعت به اوکراین منتقل کنند.

این گمانه زنی ها به دلیل آن است که قرارا است وزرای دفاع ناتو نشستی را برگذار کنند و در بروکسل به موضوع جنگ اوکراین بپردازند ، به احتمال زیاد کشورهای عضو ناتو به  این نتیجه برسند که تجهیزات بیشتری برای اوکراین ارسال کنند و شاید مهم ترین موضوع جنگنده ها باشند ، شنیده ها حاکی از ان است که کشور های تند رو در این زمینه بسیاری تمایل دارند که به اوکراین جنگنده ارسال شود تا هرچه سریع تر این کشور پیروز شود.

قبل از شروع این نشست قرار است وید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همراه ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش مشترک آمریکا در یک تماس تفنی در گروه اوکراین شروع به سخنرانی کنند و در رابطه با موضوع جنگ اوکراین صحبت کنند در این نشست الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین حضور خواهد داشت.

در رابطه با این موضوع باید گفت که روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که به احتمال زیاد آمریکا بخواهد در روزهای آینده یک بسته نظامی بزرگ را رونمایی کند و اعلام کند که به زودی آن را برای کمک به اوکراین ارسال می کند و همینطور تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند.

این روزنامه در ادامه گفت که قرار است جو بایدن یک لایحه ای برای کمک بیشتر به اوکراین ، به کنگره آمریکا ارسال کند تا بسته کمکی به ارزش 10 میلیارد دلار را تصویب کنند در این لایحه قید شده است که علیه مسکو باید تحریم های بیشتری اعمال شود که به احتمال فراوان شامل موارد اقتصادی نیز بشود.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، کشورهای عضو ناتو و برخی از کشورهای غربی دیگر به رهبری امریکا ، بسه های حمایتی زیادی را برای کمک به اوکراین ارسال کرده اند ، آمریکا در 1 سال گذشته چیزی حدود 100 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده تا یکی از بزرگترین حامیان این کشور در این جنگ باشد.

در رابطه با ارسال تجهیزات از غرب ، روسیه عنوان کرده بود که غرب باید از انجام این کار دست بکشد ، چرا که فقط جنگ را طولانی تر می کند و باعث رنجش مردم اوکراین می شود ، غرب ادعا می کند که روسیه از چین ، کره شمالی و همچنین ایران تسلیحات نظامی دریافت می کند و مدارکی نیز از انتقال تسلیحات نظامی از کره شمالی به روسیه دارد که شامل تصاویر ماهواره ای می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!