جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۵۸
سلامت - کد خبر : 9206
چهارشنبه، ۱۵ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۴:۰۰

پادتن کرونا تا یک سال پس از بهبود بیماری در بدن باقی می‌ماند

در افرادی که قبلا مبتلا به کووید-۱۹ خفیف شده‌اند واکسن، محافظتی طولانی‌تری نسبت به پادتن طبیعیِ خودِ بدن ایجاد خواهد کرد.

پادتن کرونا تا یک سال پس از بهبود بیماری در بدن باقی می‌ماند

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، در آزمایشات مربوط به کرونا نمونه‌های خون ۲۵۰ بیمار با سابقه کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گرفته است و متخصصان متوجه شده‌اند که بدن تمامی بیماران بستری‌شده قبلی و ۹۵ درصد از بیمارانی که روند درمان آن ها در بیمارستان انجام می شود، دارای پادتن کرونا بوده‌ است.

پزشکان می‌گویند سطح پادتن در بدن افراد با سن و شدت درگیر شدن با ویروس کرونا ارتباط تنگاتنگی دارد و افراد بالای ۶۵ سال که بیماری کووید-۱۹ سخت‌تری را تجربه کرده بودند از سطح پادتن بالاتری هم برخوردار بودند.

در عین حال یافته‌های اخیر نشان می‌دهد افراد زیر ۶۵ سال و مبتلا به گونه‌های خفیف‌تر بیماری که توانسته‌اند بدون نیاز به بیمارستان بهبود پیدا کنند، میزان پادتن ترشح شده پایین‌تر و متغیرتری داشته‌اند.

متخصصان می‌گویند در افرادی که قبلا مبتلا به کووید-۱۹ خفیف شده‌اند واکسن، محافظتی طولانی‌تری نسبت به پادتن طبیعیِ خودِ بدن ایجاد خواهد کرد.

در مطالعه انجام شده از مجموع ۲۵۰ فرد مبتلا، ۵۸ نفر پیشتر در بیمارستان بستری شده بودند و ۱۹۲ نفر نیز به دلیل علائم خفیف در خانه بهبود یافته بودند.

به گزارش یورونیوز، پیشتر نتایج یک مطالعه بر سطح پادتن بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان کشور ایسلند نشان داده بود که سطح پادتن بیماری کووید-۱۹ در بدن بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا پس از ابتلا افزایش یافته و تا چهار ماه پس از بهبود ثابت مانده است.

این در شرایطی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به افراد واکسینه شده هشدار داده که با وجود احتمال پایین ابتلای آنها به بیماری کووید-۱۹ باید احتیاط کنند و فاصله جتماعی را رعایت کنند و همچنان از ماسک اساتفاده کنند چرا که می‌توانند بدون داشتن هیچ علائمی از ابتلای به ویروس، ناقل آن به دیگر افراد باشند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!