پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۰:۲۴
بین الملل - کد خبر : 3170
يكشنبه، ۱۷ فروردين، ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

ویروس کووید-19، عامل خروج ناوهواپیما بر آمریکایی از خلیج فارس

پنتاگون تصمیم گرفته تا برای جلوگیری از سرایت ویروس کووید-19 در واحد های ارتش، یک ناو هواپیما بر را از خلیج فارس خارج کند.

ویروس کووید-19،  عامل خروج ناوهواپیما بر آمریکایی از خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، پنتاگون بزودی یک ناو هواپیما بر را از خاورمیانه خارج خواهد کرد. این تصمیم در پی شیوع ویروس کووید-19 در واحد های ارتش ایالات متحده اتخاذ شده است.

یکی از مقامات ارتش آمریکا در گفتگو با نشریه فارن پالیسی گفت: وزارت دفاع ایالات متحده تصمیم گرفته تا به دلیل شیوع ویروس کووید- 19درواحدهای ارتش، به خصوص ناو هواپیما بر تئودور روزولت، یک ناو هواپیما بر را از خاورمیانه خارج کند ،

گفته می شود که پنتاگون ناو هواپیما بر"یواس‌اس هری ترومن" را از منطقه خاور میانه خارج می کند تا این ناو به ناوگان اقیانوسیه ارتش آمریکا بپیوندد. ایالات متحده این ناو را درسال گذشته با هدف تهدید و بازدارندگی علیه ایران به خلیج فارس  اعزام کرد.

مدتی قبل ژنرال کنت مکنزی، مقام ارشد ارتش آمریکا در خاورمیانه از باقی ماندن ناو هواپیما بر هری ترومن در خلیج فارس خبر داده بود اما حالا اعلام شده که بر اساس برنامه جا به جایی گردشی  خود منطقه را ترک کند.  

ریچل مک‌مار، سخنگوی ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، در خصوص عملیات‌ها و مناطقی که ناوهای هواپیمابر این کشور به آنجا اعزام خواهند شد، هنوز  نمی تواند اظهار نظر کند.

ناو هواپیمابر تئودور روزولت با حدود پنج هزار خدمه هم اکنون در خلیج گوآم پهلو گرفته و تعداد زیادی از ملوانان به دلیل قرنطینه شدن به ساحل منتقل شده‌اند. مقامات پنتاگون بر اینکه خدمه باقی مانده در ناو هواپیما بر می توانند به بحران موجود پایان دهند، اصرار داشتند اما تخلیه بخش عمده نیروهای ناو روزولت باعث فشار وارد شدن به روی کلیت ناوگان شده است در حالی که یک ناو دیگر یعنی ناو رونالد ریگان نیز به دلیل انجام عملیات‌های نگهداری پهلو گرفته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!