جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۲۴
سلامت - کد خبر : 2348
چهارشنبه، ۳۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

ویروس کرونا وارد ایران شد

ابتلای دو بیمار به ویروس کرونای جدید در قم رسما تایید شد.

ویروس کرونا وارد ایران شد

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: دو مورد از نمونه های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، درآزمایش اولیه مثبت گزارش شده و آزمایشات بعدی برای قطعیت یافتن موضوع در حال انجام است.

دکتر کیانوش جهانپور افزود: دریافت گزارش موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم، سبب شد تا خیلی سریع  تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع به شهر قم اعزام شده و در آنجا مستقر شوند.

افراد مشکوک طبق پروتکل های موجود تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی گرفته شد. متاسفانه نتایج آزمایش اولیه دو مورد از نظر ابتلا به کرونا ویروس مثبت گزارش شده است. آزمایشات تکمیلی توسط متخصصین در حال انجام بوده و  نتیجه قطعی از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیردار در شهر قم مستقر شده اند و بخش مجهز ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک آماده ارائه خدمات است.

تمامی هموطنان بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی را باید کاملا رعایت کرده واز دست دادن و روبوسی خودداری کنند. همچنین شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را حتما رعایت کنند.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز خبر ثبت ابتلا به ویروس کرونا در کشور را در توئیتی تاییدکرد و گفت: قرار براین بود که حتی اگر یک مورد ابتلا به کرونا در کشورمان شناسایی شود، بدون معطلی به صورت شفاف به مردم اعلام شود.

دقایقی پیش وزیر بهداشت از مثبت بودن دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در قم خبر داد. طمینان می‌دهیم دولت همه توان خود را برای اطلاع رسانی به موقع، آگاه‌سازی و مراقبت از تک تک شهروندان به کار ‌ می‌گیرد و ضروری است مردم خبرها را تنها از طریق وزارت بهداشت دنبال کرده و به توصیه‌های آن وزارت به صورت جدی عمل کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!