پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۴:۰۳
سلامت - کد خبر : 6652
يكشنبه، ۰۵ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

وضعیت کرونایی استان های ایران در 24 ساعت گذشته

بررسی وضعیت کرونایی شهر های تهران، مازندران،بوشهر،خراسان شمالی در 24 ساعت گذشته. وضعیت این روزای کشور نباید باعث عادی انگاری هموطنان باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در خط مقدم درمان قرار دارد

وضعیت کرونایی استان های  ایران در 24 ساعت گذشته

پر رنگ شدن رد پای دوباره کرونا در کلانشهر تهران

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، از صحبت های مسئولین وزارت بهداشت می‌توان اینطور برداشت کرد که کووید ۱۹ دوباره خیز گرفته و آرام آرام در حال افزایش مجدد موارد ابتلاء است. این وضعیت در کلانشهر تهران مشهود است.

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که شواهد از افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و مراجعان برای دریافت خدمات درمانی پس از تجمعات و سفرهای اخیر حکایت دارد، گفت: این وضعیت به خصوص در ۶ استان مشهود است.

وی نسبت به روند صعودی آمار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و افزود: این موضوع موجب نگرانی جدی است. به هر صورت بعد از برگزاری تجمعات شاهد افزایش آمارها هستیم و این نشانگر آن است که باید نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی، گفت: نباید این تصور که دوران سخت کرونا را پشت سر گذاشته ایم و وضعیت خوب شده است به مردم انتقال داده شود. واقعیت این است که هر بار به مردم این تصویر که اوضاع خوب شده است ارائه می‌شود شاهد کاهش رعایت توصیه‌ها و مجدداً افزایش آمارها هستیم.

ظفرقندی افزود: در حال حاضر تأمین واکسن در سریع‌ترین زمان ممکن باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که واکسیناسیون می‌تواند چرخه بیماری را قطع کند و زنجیره انتقال ویروس را در موارد متعدد دچار گسست کند.

در همین حال، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به آمار ۱۹۱۶ بیمار بستری با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های استان تهران، گفت: این آمار با یک رشد سه درصدی در شبانه روز گذشته همراه بوده است.

 

آمارها نشان می‌دهد که میزان ترخیص در تهران کاهش پیدا کرده و از ۳۰۰ نفر به ۱۵۰ بیمار کاهش یافته است. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته میزان مرگ و میر ۱,۴ برابر نسبت به ۲۴ ساعت ماقبل آن افزایش یافته است.

 

ایشان ادامه دادند: در طول هفته‌های اخیر با کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران رو به رو هستیم که می‌تواند زنگ خطر جدی و پیش درآمد بروز امواج بعدی بیماری در تهران باشد.

زالی یادآور شد: معدل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دو هفته قبل به عدد ۷۶,۳ درصد رسیده بود، اما متأسفانه این عدد در هفته گذشته به ۷۵.۴ درصد تقلیل پیدا کرد.

وی درباره افزایش ابتلای گروه‌های سنی بین پنج تا ۱۷ سال توضیح داد: ابتلای این گروه سنی به کرونا در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است؛ در حالی که عدد بستری این گروه سنی قبل از آذر ماه بین ۱,۵ تا ۲ درصد متغیر بود اما این عدد اکنون بین هشت تا ۱۰ درصد رسیده است.

زالی یادآور شد: یکی از دلایل این موضوع می‌تواند این باشد که ما با شکل‌های جدیدی از بیماری رو به رو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند، دیگر اینکه ممکن است جوانان بیشتر در معرض ارتباطات اجتماعی قرار گرفته باشند. علاوه بر اینها ممکن است الگوی حضور در شهر به گونه‌ای بوده باشد که جوانان بیشتری در معرض ابتلاء به کرونا قرار گرفته باشند.

وی افزود: حتی اگر نسبت به اسفند ۹۸ میزان مرگ و میر گروه صفر تا پنج سال را در نظر بگیریم که آن زمان حدود ۰,۴ تا ۰.۵ درصد بود، این میزان در دی ماه امسال به ۴.۴ درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه عدد مولد پایه در تهران هر هفته به عنوان یک شاخص مهم مورد تحلیل قرار می‌گیرد، افزود: متأسفانه در اواخر هفته گذشته این عدد به ۱,۱ رسید.

وی با بیان اینکه عدد مولد پایه اگر بالاتر از یک باشد نشان دهنده رو به تزاید بودن اپیدمی است و اگر زیر یک باشد نشان دهنده کاهش بیماری است، اظهار کرد: در دو هفته قبل عدد مولد پایه در استان تهران ۰,۹۹ بود اما متأسفانه در هفته گذشته این عدد به ۱.۱ درصد رسید.

همانطور که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نسبت به خیز ملایم بیماری در برخی از نقاط کشور ابراز نگرانی کرده است، باید گوش به زنگ باشیم تا دوباره گیر این ویروس نیافتیم. کادر بهداشت و درمان کشور، متحمل سختی‌ها و مشقات فراوان شده‌اند و درست نیست که تن خسته آنها را دوباره و برای چندمین بار بلرزانیم.

اگر قرار است یک نوروز بی دلهره را جشن بگیریم و فارغ از دغدغه‌ها و استرس‌های ویروس کشنده کرونا، در کنار سفره هفت سین بنشینیم، می‌بایست مراقب دو ماه پایانی سال باشیم.

25مورد فوتی در 24 ساعت گذشته در مازندران

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، ۶۰ درصد بستری‌ها و یک سوم فوتی‌های ویروس  کرونا در کشور به این استان اختصاص یافته است و ۲۵ نفر براثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر هزار و ۲۹۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۷ بیمار جدید شناسایی و ۲۷۸ بیمار ترخیص شدند.

 

هم اکنون ۲۵۹ بیمار بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بدحال هستند.

اوج گیری کرونا در ایلام

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین ، جمیل صادقی فر ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در استانداری ایلام اظهار کرد: روند بستری و فوتی‌ها در استان ایلام پس از پیک بیماری کرونا در آبان ماه، خوشبختانه در ماه‌های آذر و دی روند نزولی را تجربه کرده است.

وی افزود: خوشبختانه در دی ماه، استان ایلام بالغ بر ۲۳ روز بدون فوتی را تجربه کرد که جای خرسندی دارد.

صادقی فر اضافه کرد: در این راستا ضمن تقدیر از تلاش و اهتمام اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا و مسئولان دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، همه کمک کنند که این روند همچنان تداوم یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: ایلام در رده پایین‌ترین استان‌های کشور در بحث آمار مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد.

وی گفت: همچنین استان ایلام در میزان بستری‌ها، در میان های بالای رده بندی استان‌های کشور قرار دارد.

۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند

صادقی فر اضافه کرد: خوشبختانه بعد از پیک بیماری در آبان‌ماه، در دی ماه شرایط در استان بهتر شده و جز شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان، تمام شهرستان‌های استان دارای وضعیت آبی هستند.

وی تصریح کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۲۴ هزار و ۶۱۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: همچنین در حال حاضر تعداد ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

خراسان شمالی: فوت یک نفر مبتلا به کرونا و بستری شدن 28 نفر دیگر در بیمارستان

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، سید احمد هاشمی ظهر امروز در گفتگوی خبری با شبکه اترک خراسان شمالی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۸ بیمار دارای کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی افزود: هم اکنون ۹۷ بیمار مشکوک به کرونا  در بیمارستان بستری هستند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه محدودیت‌های هفته‌های گذشته منجر به کاهش آمار ابتلاء به کرونا شده است، گفت: نباید کاهش آمار باعث عادی انگاری شرایط شود.

 

ایشان تصریح کردند: مردم به منظور بازنگشتن به شرایط حاد کرونا از حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی، مراسم و اماکن پرتردد خودداری کنند

بوشهر، امروز را بدون وتی پشت سر گذاشت

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، سعید کشمیری اظهار داشت: طی شبانه‌روز اخیر ۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند و ۱۸ نفر نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که هشت نفر تحت مراقبت‌های ویژه بوده و شش نفر به کمک دستگاه تنفس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه امروز موردی از فوتی کرونا در استان نداشته‌ایم افزود: مجموع جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر به ۸۵۱ مورد رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا  در استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۰۲ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!