پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۶:۴۱
دولت - کد خبر : 11034
يكشنبه، ۲۷ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

وزیر کشور : پروتکل های ماه محرم مانند سال گذشته است

تأکید می کنم که سفرها برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی هم مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که تا الان وجود داشت، اگر سفری انجام گرفت با عرض معذرت از همه مسافران آنها را عودت خواهند داد

وزیر کشور : پروتکل های ماه محرم مانند سال گذشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز (27 تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد که همه مسئولان مربوطه اعم از مسئولان اجرایی، نظارتی، قضایی و انتظامی جلسات فوق العاده ای داشته باشند تا با موارد تخلفات برخورد جدی تری شکل بگیرد. یکی از پیشنهادات این بود که با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته، بتوانیم دو و یا سه روز دیگر را از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بگیریم و یک تعطیلی را در تهران و کرج داشته باشیم که این منوط به مجوز ستاد است. با توجه به شرایط ویژه و تردد زیادی که در این دو شهر شکل می گیرد، شاید این تصمیم بتواند به بهبود اوضاع کمک کند.

وی افزود: تأکید می کنم که سفرها برای شهرهای قرمز ممنوع است و به نیروی انتظامی هم مأموریت داده شد علاوه بر جرائمی که تا الان وجود داشت، اگر سفری انجام گرفت با عرض معذرت از همه مسافران آنها را عودت خواهند داد و شاید کار سختی برای عزیزان ناجا باشد ولی لازم است که برای مصالح بالاتر برخی مقررات را سختگیرانه تر اجرا کنیم و از الان تذكر می دهیم که در این چند روز به سفر نروند.

مهم ترین و موثرترین راه برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها و تزریق واکسن است و مسئولان وزارت بهداشت در جلسه مطرح کردند که برای تزریق دو دوز برای سنین بالای 60 سال به اندازه کافی واکسن تأمین کرده اند و اعلام شد روزانه در 800 مرکز تجمیعی در کشور واکسن تزریق می شود و در دو هفته افراد بالای 60 سال واکسن دریافت خواهند کرد و روز گذشته نیز بیش از 300 هزار نفر واکسن دریافت کردند، همچنین بعد از تزریق واکسن در مناطق خاص و حساس کرونایی به افراد بالای 50 سال، سراغ گروه های پرخطر می روند و قول داده اند که همه گروه های پرخطر را طی یک ماه واکسن خواهند زد و با این حساب تا شهریورماه طبق گفته وزارت بهداشت باید واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا و در مناطق خاص 50 سال به بالا و گروه های خاص را تمام کرده باشیم و این گام مهمی در جلوگیری از ابتلا خواهد بود.

رحمانی فضلی در ادامه بیان کرد: حدود دو درصد از مردم ما به خاطر دغدغه و نگرانی، بدون رعایت وقت تعیین شده به مراکز تزریق واکسن مراجعه می کنند که موجب صف و شلوغی می شود و امکان ابتلا را بالا می برد و فاصله ی مراجعه بدون نوبت و یا با نوبت نهایتا یک هفته است و از همه عزیزان می خواهیم که این نوبت را رعایت کنند.

وی گفت: ضمن عذرخواهی و تشکر از اصناف، گروه ها و مشاغلی که در این 17 ماه تحمل کردند و خسارت دیدند به این عزیزان می گوییم که این اقدامات برای این است تا منفعت بزرگتر جان، سلامت و امنیت مردم را تأمین کنیم و این مسئله در همه جای دنیا رواج دارد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: ایام عرفه، اعیاد قربان و غدیر و ماه محرم را در پیش داریم و در جلسه امروز مقرر شد پروتکل های سال قبل را مراعات کنیم، همه ی ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد طبق فرمایش مقام معظم رهبری به مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و حکم قانون دارد و همه باید تابع آن بوده و رعایت کنیم. البته تلاش می کنیم که ظرفیت های مناسب اطمینان بخشی برای مناسک و مراسمات ایجاد کنیم و همگی از خداوند نیز تقاضای یاری و کمک داریم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!