شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۴:۵۵
مجلس - کد خبر : 11876
يكشنبه، ۳۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

وزیر پیشنهادی وزارت خارجه از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تائید شد

تقویت همکاری با کشورهای همسایه مسلمان و مستقل و تحقق سیاست آسيا محور از جمله برنامه های اصلی گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه است

وزیر پیشنهادی وزارت خارجه از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تائید شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در ادامه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش این کمیسیون از حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه را قرائت کرد.

محمود عباس زاده مشکینی ضمن اشاره به جلسات کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار داشت : در این جلسه ایشان ضمن معرفی خود و سوابق تحصیلی و کاری، رویکردهای وزرات خارجه را در صورت گرفتن رای اعتماد تشریح کرد.

اميرعبداللهيان دارای مدرک تحصیلی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است و در دانشکده روابط بین الملل تدریس می کند و استاد راهنمای رساله های دانشجویان دوره دکترا هستند. علاوه بر این وی کار در وزارت خارجه را از سطح کارشناسی شروع کرده و در کارنامه وی سابقه همکاری با شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد.

سیاست خارجی متوازن، فعال و هوشمند، ارتقای روابط با کشورهایی که منافع ایران را در نظر می گیرند، تقویت همکاری با کشورهای همسایه مسلمان و مستقل و تحقق سیاست آسيا محور از جمله برنامه های اصلی گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تبدیل سیاست خارجی از حالت انفعالی به فعال از برنامه های امیر عبدالهیان در صورت تصدی وزارت امور خارجه است، گفت: وی از سال ۹۵ دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل بوده است که شاهد توسعه روابط پارلمانی در این دوران بودیم.

علاوه براین امیرعبداللهيان وی بر فعال سازی بازارچه های مرزی تاکید دارد و گفته است بلافاصله بعد از استقرار در وزارت خارجه، ارتباط جدی و کارآمد برای استفاده از ظرفیت های خارجی در واکسیناسیون کرونا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عباس زاده در پایان گفت: برنامه های امیرعبدالهیان از نظر اکثر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با اسناد بالادستی سیاست های کلان نظام، بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله، برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین مجلس همخوانی دارد و کمیسیون امنیت ملی مجلس موافق حضور حسین امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!