چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۶:۴۲
دفاعی نظامی - کد خبر : 16435
سه شنبه، ۰۱ شهريور، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر از آمادگی این وزارتخانه در انجام ابرپروژه‌ها داد

امیرسرتیپ آشتیانی، وزارت دفاع را در سطح انجام اَبَرپروژه‌ها دانست و اظهار داشت: این امر می تواند در هر نبردی نقش آفرین باشد؛ دشمن مایوس است زیرا به سطح علمی و تجهیزاتی و فنی وزارت دفاع واقف است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر از آمادگی این وزارتخانه در انجام ابرپروژه‌ها داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران‌زمین، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در برنامه‌ی تلوزیونی «صف اول» پس از تبریک روز صنعت دفاعی گفت: این روز نشانگر دستاوردهای این حوزه است و همه این توفیقات را مرهون تلاش و عزم و اراده جدی همکارانم در مجموعه صنایع دفاع هستیم و همه این‌ها برگرفته از الطاف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های دولت مردمی و همراهی قوه‌قضاییه و مجلس شورای اسلامی است.نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع درون چرخه‌ای که ترسیم شده است همپوشانی دارند.

وی همچنین ضمن اشاره به جایگاه وزارت دفاع در بازدارندگی راهبردی به این شکل ادامه داد: به لطف خدا و همت مردم از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان نتوانستند پیروز شوند اما همچنان به تلاش مذبوحانه خود ادامه می‌دهند بنابراین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع درون چرخه‌ای که ترسیم شده است همپوشانی دارند و طوری تدارک دیده‌اند که این اطمینان بخشی به کشور که می‌تواند علاوه بر دفاع از خود، قدرت و فرصت‌سازی کند؛ وزارت دفاع با ساماندهی در حوزه های مختلف اکنون میتواند غالب نیازمندیهای نیروهای مسلح را تامین کند.

امیر آشتنیانی در ادامه سخنان خود از پیشرفت‌های وزارت دفاع در چهل سال گذشته گفت و خبر از حضور کشورهای قدرتمند در صف خرید تجهیزات از ایران داد و افزود: وزارت دفاع برای مواجهه مناسب با تهدیدات قطعاً نیاز به یک تجدید ساختاری داشت و این کار در وزارت دفاع ساماندهی و در حوزه های مختلف بر روی اهداف وزارت دفاع تمرکز شده است.

سرتیپ آشتایی از اهمیت تجهیز ساختارها گفت و اینگونه ادامه داد: قرارگاه اقتصادی، نفت و مسکن تشکیل داده شد و حدود ۷ شورای راهبردی برای هم‌افزایی در فعالیت‌های وزارت دفاع ایجاد شد؛ این وزارت برگرفته از اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های صنعتی و دیگر حوزه‌ها از جمله موشکی پهپادی و صنایع مختلفی که وزارت دفاع مسئولیت دارد ساماندهی داشته است.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به پیشرفت چشمگیر مجموعه‌ی وزارت دفاع در زمینه‌هایی همچون صنعت هوایی و دریایی،  حوزه موشکی موشک های کروز و بالستیک و حوزه‌ی پهپادی از لحاظ کمیتی و کیفیتی گفت: پهپادهای شناسایی و رزمی دارای افزایش و پایداری قابلیت‌ها بوده که بسیار حائز اهمیت است؛ وزارت دفاع در این حوزه به دنبال مأموریت های ترکیبی است که این کار بسیار بزرگ در حال انجام است، برای ساماندهی به این امر در مجموعه نیروهای مسلح کار ترکیبی صورت گرفت.

وی افزود: پس از رصد تهدیدات، امکانات و توانایی‌های دشمن شناسایی می‌شود که این کار بر عهده ستادهای بالا دستی است و سپس در مجموعه وزارت دفاع که مسئولیت تسلیح را بر عهده دارد از طریق اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی نیروهای مسلح، نیازمندی‌هایی تعریف و در حوزه صنعت به یک الگوی سلاح و تجهیزات تبدیل و بر اساس آن نقشه راه تدوین و سپس به صنایع برای ساخت آن ارسال و در نهایت تولید می‌شود.

وی در زمینه‌ی مقابله با ریز پرنده‌ها و پخش پدافندی اینگونه گفت: توجه دشمن به این حوزه و ریز پرنده‌ها معطوف است؛ برای پاسخگو بودن به تهدیدات دشمن در حوزه راداری، موشک‌های پدافند هوایی ساماندهی انجام شده است؛ در حوزه پهپادی و جنگنده‌ها با ارتفاع متوسط همچنین رادارها و موشک‌های متناسب با ارتفاع فراهم شده؛ در حوزه‌ برد بلند (موشکهای بالستیک) و در حوزه فرماندهی و کنترل کارهای بزرگی انجام شده است که با تلفیق آن میتوان اجرا ایجاد کرد، این تسلیحات  در رزمایش‌ها آزمون و در نهایت استفاده و بکار گیری خواهند شد.

امیر آشتیانی در ادامه به پیشرفت‌ها در حوزه دریایی اشاره کرد و گفت: در حوزه سطحی، زیر سطحی و مین‌های رونده کارهای بزرگی را دنبال کردیم، در حوزه صنعت الکترونیک همچنین از توان بسیار بالایی برخوردار هستیم، در منطقه نمونه نداریم و در سطح جهان هم در حوزه اپیتک و تولید قطعات الکترونیکی به راحتی می‌توانیم رقابت کنیم؛ در همه صنایع در مجموعه وزارت دفاع به گونه‌ای ساماندهی شده است که بتوانیم پاسخگوی تهدیدات باشیم.

و انگونه تکمیل کرد: بخش نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است، سطح وزارت دفاع با نخبگان و دانشمندان کار می‌کند که باید به حوزه تحقیقات تسلط داشته باشند و مرزشکنی کنند و متناسب با آن  تمام بن‌بست‌ها را برطرف کنند و تولید را به سطحی برسانند که نیازمندی‌ها تامین و فاصله ایده تا محصول کم شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع را در سطح انجام ابرپروژه‌ها دانست و اظهار داشت: این امر می تواند در هر نبردی نقش آفرین باشد؛ دشمن مایوس است زیرا که به سطح علمی و تجهیزاتی و فنی وزارت دفاع واقف است، بنابراین وزارت دفاع در  مسیر پیشرفت در حال حرکت است و این اطمینان خاطر را به طور کامل به کشور می‌دهیم و یقین داریم که در سال‌های آینده به تجهیزات و تسلیحاتی دسترسی پیدا خواهیم کرد  که هیچ کس نمی‌تواند ایران را تهدید و یا تهدیداتش را عملی کند.

امیرسرتیپ  آشتیانی در خصوص چگونگی پیشبرد "دیپلماسی دفاعی" در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از وظایف مهم در وزارت دفاع  دیپلماسی دفاعی است که این راهبرد زمینه‌ساز برای بسیاری از حوزه‌ها است؛ ارتباط وزارت دفاع با سایر کشورها می‌تواند نقش موثری در بقیه مأموریت‌های این وزارت  داشته باشد، مقامات کشورها از جمله رئیس جمهور و وزرای مختلف و تیم ها و گروه های مختلف که به ایران سفر می‌کنند درخواست برای مذاکره دارند.

 وی با اشاره به ملاقات و رایزنی‌ها با مسئولین دفاعی کشورها افزود: در این مذاکرات مواضع جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه نشان و شرایط حساس بین‌الملل و بازیگری مهم ایران در منطقه و جهان تبیین می‌شود؛ در تدوین اهداف دیپلماسی دفاعی برطرف کردن یکسری از گلوگاه‌ها و تامین نیازمندی‌های برخی کشورها در نظر گرفته شده است.

امیرسرتیپ آشتیانی با اشاره به اینکه ایران در مسیر صلح و ثبات منطقه حرکت می‌کند ادامه داد: دشمن به همه  پیشرفت‌ها و امکانات ایران واقف است ؛ اعتقاد ما بر این است که جبهه مقاومت در برابر استکبار تقویت شود و کشورهایی که در این حوزه هم راستا هستند و حرکت می‌کنند را کمک کنیم.

وزیر دفاع در خصوص کارهای انجام شده برای تقویت روابط دفاعی با همسایگان در دولت سیزدهم گفت: وزارت دفاع در ارتباط مستقیم با همسایگان رزمایش‌هایی تدارک و برگزار کرده است؛ همچنین بازدیدهایی از توانمندی‌های دفاعی از حوزه همکاری‌های مشترک و دوجانبه با همسایگان بسیار کمک‌کننده است، تقریبا با همه همسایگان در ارتباط هستیم.

امیر سرتیپ آشتیانی در جمع بندی سخنان خود اینگونه گفت: نیروهای ما پا در رکاب هستند زمانی که به وزارت دفاع نگاه میکنیم به خود میبالیم که با همچنین نیروهای کار می کنیم که با انگیزه و عزم راسخ می‌کنند که این نیرو ها توانستند با خلاقیت و ابتکار یک حرکت جهادی و جهشی را در وزارت دفاع ساماندهی کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!