پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۵۲
ایران - کد خبر : 11834
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

وزیر امورخارجه کشورمان میزبان همتای ژاپنی در تهران

موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن پیش از ظهر فردا (31 مرداد) با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وزیر امورخارجه کشورمان میزبان همتای ژاپنی در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «موته گی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن پیش از ظهر فردا (31 مرداد) در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مرداد ماه جاری سفر دو روزه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید داشت:روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بود‌ه‌اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در آستانه این گفته بود: ژاپن در موقعیتی است که با بهره گیری از دوستی دیرینه و سنتی خود با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با صراحت با این کشور تبادل نظر کند.

لازم به ذکر است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو اخیرا در صفحه توئیترش با اشاره به سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران اعلام کرد: سفر جناب آقای موتگی وزیر امور خارجه ژاپن در آینده نزدیک به تهران، در آستانه تشکیل دولت جدید می‌تواند فصل نوینی برای تعمیق و گسترش روابط دوجانبه گشوده و مشورت‌های نزدیک فیمابین در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، موجبات تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور را فراهم کند.

رسانه‌های ژاپن نیز پیش از این اعلام کردند که وزیر خارجه ژاپن قصد دارد اواسط مردادماه برای دیدار با مقام‌های دولت آیت‌الله رئیسی و تأکید بر تمایل توکیو برای تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، به تهران سفر کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!