سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۰:۰۹
اجتماعی - کد خبر : 9187
دوشنبه، ۱۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

وزیر آموزش و پرورش : کنکور نظام آموزشی را ویران کرده است

با توانایی در تست زدن ، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود

وزیر آموزش و پرورش : کنکور نظام آموزشی را ویران کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور با بیان اینکه کنکور ناخواسته نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرده است افزود با توانایی در تست زدن ، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که به آزمون های خودمان اعتبار بدهیم.

محسن حاجی میرزائی در این نشست با اشاره به منزلت معلمی اظهار داشت: ایجاد شرایط مناسب ف تلاش و کوشش و گره گشایی از امور فرهنگیان نه تنها وظیه بلکه عبادت می دانم. آنچه در بضاعت و توان ما بوده دریغ نکرده ایم و همچنان تلاش خواهیم کرد. منزلت معلمی در ذات معلمی نهفته است و کسی نمی تواند امتیاز خاصی از بیرون برای معلمان منظور کند. معلمان عزیز ، بزرگ و شایسته قدرشناسی هستند به جهت ماموریت بزرگی که بر عهده دارند.

معلمی پیچیده ترین کار است

وی با اشاره به اینکه ما با کسانی سروکار داریم که می اندیشند ، واکنش نشان می دهند و می فهمند، گفت: چه کاری پیچیده تر از کار معلمان است که با آدم ها کار می کنند. تنها شغلی که سر در ورودی آن نوشته به همه توانایی ها ، تخصص ها ودانش هایت نیاز داریم شغل معلمی است. این عرصه ، عرصه پهناور و شگفت انگیزی است که باید آن را قدر بدانیم ، اگر در برابر عظمت بی منتها ناسپاسی کنیم حسرت خواهیم خورد. البته این گفته به معنای بی تفاوتی به شرایط کاری و معیشتی شما نیست اما معتقدم نباید این مطالبات روی عظمت این بنای رفیع که در هستی بی مانند است سایه بیاندازد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در شرایط کرونا قرار گرفتیم و باور دارم که پدیده های نو و غیر منتظره که پیش می آید در کنار همه اضطراب ها و تهدیدات دستاوردهایی دارد که یکی از آنها افزایش توانمندی ها است. جامعه فرهنگی امروز ما بالاتر از جایی ایستاده که در شهریور 99 آغاز کرد. ما تجریه نکرده بودیم و کسی به ما یاد نداده بود در این شرایط چه کنیم، اما همین که آموزش از همان روزهای ابتدایی تعطیلات از سوی معلمان تعطیل نشد و ادامه یافت نشان می دهد که جامعه فرهنگی پویا و پایدار است.

هدف ما تربیت افراد فعال در جامعه است

حاجی میرزایی با بیان برخی از آسیب های کنکور گفت: کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد و آسیب های جدی به اهداف نظام تعلیم و تربیت زد. با توانایی در تست زدن ، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که آزمون های خودمان را اعتبار بدهیم و به اهداف خودمان نمره بدهیم. هدف ما این است آدمی عزیز ، شریف ، مستقل ، توانمند و خلاق تربیت کنیم که مشارکت فعال در جامعه داشته باشد.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!