شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۰۹
اجتماعی - کد خبر : 7228
دوشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

وزارت علوم موافق برگزاری کنکور 1400 به شیوه نظام قدیم نیست

ظاهرا موافقت این وزارتخانه در راستای برگزاری کنکور با شیوه نظام قدیم جلب نشده است.

وزارت علوم موافق برگزاری کنکور 1400 به شیوه نظام قدیم نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه اختیارات این کمیسیون از عدم موافقت وزارت علوم با برگزاری کنکور سراسری سال 1400 به شیوه نظام قدیم تحصیلی خبر داد.

نصرالله پژمانفر در نشست مجازی تحلیلی موضوعی معاونت سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شکایات وارده از حسن روحانی رئیس جمهور، اظهار داشت:

شکایتی که به کمیسیون اصل 90 از ایشان شده در موضوعات مختلف مطرح است و جمعیت زیادی نیز آن را امضاء کرده اند. اما با توجه به وظایف کمیسیون اصل 90 ، وظیفه ما بررسی عملکرد در موضوعات مختلف است اما شکایت وارده مربوط به مداخلات در موضوع ارز ، بورس و .... است.

وی افزود: بخشی از این مسائل به عنوان جزئی از این پرونده در حال رسیدگی به آن هستیم و امیدواریم بتوانیم گزارشمان را در زمان مقرر به مردم اعلام کنیم. اگر روند بررسی ها زمانبر باشد و تا زمان اتمام دولت آقای روحانی نتوانیم به جمع بندی برسیم، وظیفه خود می دانیم که موضوع را ادامه دهیم. کما اینکه با گذشت 7 سال از زمان دولت قبل ولی همچنان وظیفه خود می دانیم شکایت وارده به دولت قبل را به قوه قضائیه ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود و پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین روند بررسی شکایت جمعی از داوطلبان شرکت در کنکور نظام قدیم، عنوان کرد:

در این رابطه وزیر علوم و همه مسئولین مرتبط با این موضوع را دعوت کردیم و مستندات از سوی آنها ارائه شد البته لازم به توضیح است که این موضوع پیش از اینکه در کمیسیون اصل 90 مطرح شود در کمیسیون آموزش مطرح شده بود و این کمیسیون به این نتیجه رسیده بود که ما نمی توانیم وزارت علوم و سازمان سنجش را الزام به برگزاری کنکور 1400 براساس نظام قدیم کنیم.

پژمانفر افزود: در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی این موضوع را با توجه به مستنداتی که دانش آموزان ارائه کرده بودند مورد بررسی قرار دادیم و در بررسی هایمان به ادله ای که بتواند وزارت علوم را ملزم به برگزاری آزمون 1400 براساس نظام قدیم کند نرسیدیم.

وی در پایان اظهار داشت: در این جلسه از وزیر علوم خواستیم با توجه به شرایط فعلی کشور، کنکور 1400 را براساس نظام قدیم تمدید کنند و وزیر علوم هم پذیرفت که این موضوع در وزارتخانه مطرح شود و اگر در آنجا این مهم پذیرفته شود کنکور 1400 یکسال دیگر به شیوه نظام قدیم برگزار گردد که ظاهرا موافقت این وزارتخانه در راستای برگزاری کنکور با شیوه نظام قدیم جلب نشده است.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!