پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۴:۲۲
اروپا و آمریکا - کد خبر : 11855
يكشنبه، ۳۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت

وزارت خارجه آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته و احتمال نفوذ جدی به زیرساخت‌های مجازی آن وجود دارد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به نقل از برخی منابع خبری بامداد یکشنبه(31 مرداد) از وقوع حمله سایبری علیه وزارت خارجه ایالات متحده خبر دادند.

به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»  که در خبری فوری گزارش داد: «وزارت خارجه آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته و احتمال نفوذ جدی به زیرساخت‌های مجازی آن وجود دارد».

«ژاکی هاینریش» خبرنگار شبکه «فاکس‌نیوز» نیز در کاخ سفید، به‌عنوان نخستین شخصی که این خبر را منتشر کرد، در صفحه توئیتر خود نوشت: «وزارت خارجه [آمریکا] هدف حمله سایبری قرار گرفته و فرماندهی سایبری وزارت دفاع [آمریکا] نیز اعلام کرده که خطر نفوذ جدی وجود دارد».

هاینریش در صفحه توئیتری خود توضیح داد: «هنوز مشخص نیست که این نفوذ [سایبری] چه زمانی تشخیص داده شده اما گفته می‌شود که یکی دو هفته قبل رخ داده باشد. یک منبع مطلع به فاکس‌نیوز گفت که مأموریت کنونی وزارت خارجه برای تخلیه آمریکایی‌ها و افغان‌ها از [فرودگاه کابل] تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته است».

ژاکی هاینریش با بیان اینکه دامنه این نفوذ سایبری، عاملان آن، تلاش‌ها برای مقابله و تداوم خطر برای زیرساخت‌های آمریکا هنوز مشخص نیست، به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه افزود: «وزارت مسئولیت خود برای محافظت از اطلاعات را جدی می‌گیرد و دائماً برای تأمین امنیت اطلاعات گام برمی‌دارد. به دلایل امنیتی، ما در جایگاهی نیستیم که ماهیت یا مقیاس هرگونه حمله سایبری را در حال حاضر اعلام کنیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش با ادعای اینکه ممکن است واشنگتن به دلیل حملات سایبری وارد جنگی واقعی با یک قدرت جهانی شود، روسیه و چین را به‌صورت غیرمستقیم تهدید کرده بود. 

 این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی، ماه گذشته گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد هدف حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این می داند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!