سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۹:۳۸
فناوری - کد خبر : 7278
چهارشنبه، ۲۹ بهمن، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

ورود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی به ارمنستان

پرویز کرمی: نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و ارمنستان می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا بازار محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان در این کشور توسعه یابد.

ورود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی به ارمنستان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از معاونت علمی، پرویز کرمی درباره اعزام هیأتی ۴۰ نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به ارمنستان، اعلام کرد: این شرکت‌های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری وارد ایروان پایتخت ارمنستان شدند.

کرمی درباره حوزه فعالیت این شرکت‌های دانش‌بنیان توضیحاتی داد و گفت: در این سفر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه نساجی، کشاورزی و ماشین‌آلات، ساختمان، پتروشیمی، آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی ارگانیک و دیجیتال حضور دارند و نشست تخصصی رودررو با شرکا و شرکت‌های ارمنستانی خواهند داشت.

وی افزود: نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و ارمنستان می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا بازار محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان در این کشور توسعه یابد و موجب ایجاد فضای کار اشتراکی میان شرکت‌های ایرانی و ارمنی شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: تبادلات تجاری با ارمنستان می‌تواند نقشی موثر در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد و همچنین بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دارد.

وی درباره هدف و برنامه‌های این سفر، گفت: از جمله برنامه‌های این سفر ۴ روزه به ارمنستان برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی و شرکت‌های ارمنستانی، بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان که به همت کارگزاری مرکز صادرات ایران در ارمنستان راه‌اندازی شده است و بازدید از پارک‌های علم و فناوری این کشور است. و در ادامه شرکت‌های ایرانی از مراکز تخصصی و شرکت‌های تولیدی این کشور هم بازدید خواهند کرد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با تاکید بر ظرفیت بالای بازار اوراسیا، خاطرنشان کرد: اوراسیا بازار مهمی برای محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش‌بنیان و فناورانه محسوب می‌شود. مناسبات مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان در دوران کنونی، فرصتی برای توسعه صادرات به ارمنستان به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار اوراسیا فراهم آورده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!