پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۲۷
ایران - کد خبر : 11935
چهارشنبه، ۰۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

واکنش وزارت خارجه روسیه به فاز جدید غنی سازی اورانیم در ایران

عدم دستیابی به نتایج عملی برای احیای توافق هسته‌ای و تحریم‌های یکجانبه آمریکا و متحدانش علیه ایران موجب ایجاد این انحراف گردیده که ایران اقدام به غنی سازی اورانیوم 60 درصدی و تولید اورانیوم فلزی کرده است.

واکنش وزارت خارجه روسیه به فاز جدید غنی سازی اورانیم در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزارت خارجه فدراسیون روسیه به اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران درباره غنی سازی اورانیوم و تولید اورانیوم فلزی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «غنی سازی (60 درصد) اورانیوم و تولید اورانیوم فلزی انحراف دیگری از برجام است که به دلیل عدم دستیابی به نتایج عملی برای احیای توافق هسته‌ای بوده. این در حالی است که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و دیگر کشورهای همکار، دست نخورده باقی مانده است».

خبرگزاری رویترز اخیراً مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را رویت کرده و در این گزارش آمده که ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد خود را افزایش داده است.

این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از آن، در گزارشی که رویترز مدعی رویت آن شده است، ادعا کرد ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

آژانس اتمی، اقدام ایران را سومین گام از برنامه چهار مرحله‌ای آن دانسته است. (چهارمین گام، تولید صفحه سوخت رآکتور است).

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند که مقامات و دیپلمات های ایرانی قاطعانه این ادعاها را رد کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون چندین مرتبه از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هیچگاه مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!