پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۲:۲۲
سیاست - کد خبر : 9627
جمعه، ۳۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

واکنش وزارت امور خارجه به رای دادگاه کانادایی در مورد هواپیمای اوکراینی

از دولت کانادا می خواهیم بجای تظاهر به فعال بودن در رابطه با این سانحه تاسف بار، رفتار یک دولت برخوردار از بلوغ را از خود نشان داده و براساس قواعد شناخته شده بین المللی و احترام به اصول رفتار کند

واکنش وزارت امور خارجه به رای دادگاه کانادایی در مورد هواپیمای اوکراینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی وزارت امور خارجه به رای دادگاه کانادایی مبنی بر تروریستی خواندن حادثه هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داده و آن را بی پایه و اساس خواند.

سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد رای صادره دادگاه کانادایی اظهار داشت: همگان می دانند که دادگاه کانادا از اساس صلاحیت ندارد که به این سانحه هوایی یا قصور احتمالی در واقعه ای که خارج از سرزمین و حوزه صلاحیت کشوری کانادا رخ داده است رسیدگی کند. هرچند با در نظر گرفتن منظومه رفتاری کانادا در این موضوع انتظار عدم رعایت مبانی بدیهی و اولیه حقوق از سوی کانادا قابل پیش بینی می باشد.

حتی قانون داخلی مورد استناد دادگاه هم برخلاف مبانی حقوقی بوده و درواقع نقض تعهدات بین المللی کانادا محسوب می شود.

خطیب زاده ضمن تاسف بار خواندن رفتار کانادا در موضوع هواپیمای اوکراینی و رویکرد کاملا سیاسی در به کارگیری رویه های قضایی توسط کانادا گفت: دادگاه کانادایی با تبعیت از دادگاه های آمریکا ابتدا متهم را تعیین ، سپس به هر اطلاعات مربوط یا نامربوط مندرج در منابع عمومی به ویژه فضای مجازی متوسل شده است تا دلیلی برای ذهنیت جانبدارانه و از پیش تعیین شده خود دست یابد و این رفتار قاضی کانادایی در تبعیت از دستورات و کلیشه های سیاسی، برای کشوری با ادعای حاکمیت قانون شرم آور تلقی می گردد.

وی با غیرقابل قبول خواندن اقدامات دولت کانادا، از جمله رای اخیر دادگاهی در این کشور ، به دولت کانادا یادآور شد که این اقدامات سیاست زده و ایذایی پی آمدی جز برهم زدن نظم حقوقی حاکم بر حقوق بین المللی هوانوردی و تضعیف حقوق بین المللی به صورت کلی و متضرر شدن همه کشورها از جمله کانادا به دنبال نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تسلیت مجدد به خانواده های قربانیان و همدردی با بازماندگان تاکید کرد: ژستهای سیاسی دولت کانادا جز تجارت با غم و اندوه خانواده های داغدار و بازماندگان این سانحه و بازی با احساسات آنها برای اهداف کوته بینانه سیاسی، تفسیر دیگری نداشته و از دولت کانادا می خواهیم بجای تظاهر به فعال بودن در رابطه با این سانحه تاسف بار، رفتار یک دولت برخوردار از بلوغ را از خود نشان داده و براساس قواعد شناخته شده بین المللی و احترام به اصول رفتار کند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!