شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۱۹
بین الملل - کد خبر : 1634
چهارشنبه، ۱۸ دي، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

واکنش های جهانی به نابودی پایگاه آمریکا

واکنش های سیاستمداران و رسانه های جهانی به حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق.

واکنش های جهانی به نابودی پایگاه آمریکا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه تروریست های آمریکایی در عراق بازتاب های گسترده بین المللی را به همراه داشته استت.

وزارت دفاع آمریکا: موشک‌های بالستیک از ایران شلیک شده و به دو پایگاه آمریکا در الاسد و اربیل اصابت کرد. در حال کار روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم.

در روزهای اخیر تدابیر مناسب برای محافظت از پرسنل و شریکان انجام شده بود و این پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل بودند. همچنانکه که اوضاع و "پاسخمان" را بررسی می‌کنیم، همه تدابیر لازم را برای محافظت و دفاع از پرسنل آمریکا و متحدان در منطقه انجام می‌دهیم.

ریچارد هاس: ترامپ اعلام کند برای رفع تحریم‌های ایران آمادگی دارد

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا:

وزیر خارجه ایران گفت کشورش نه به دنبال تشدید تنش است و نه جنگ. بیانیه ترامپ نیز فرصتی برای تکرار این موضع (ظریف) است.

او باید بگوید ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم نیست و همزمان با اینکه خویشتنداری واقعی در برنامه هسته‌ای، موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ایجاد شود، برای برداشتن تحریم‌ها آمادگی دارد.

ارتش عراق: ۲۲ موشک به عراق شلیک شد و هیچ عراقی آسیب ندید

عملیات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی

ارتش عراق ضمن بیان اینکه در عملیات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی، ۲۲ موشک به عراق شلیک شد، اعلام کرد هیچ عراقی آسیب ندیده است.

ارتش عراق همچنین اعلام کرد ۱۷ فروند موشک بر سر پایگاه عین الاسد فرود آمده و ۵ فروند نیز به پایگاه آمریکا در اربیل اصابت کرده است.

نخست وزیر کردستان عراق: شرایط منطقه در آستانه انفجار است 

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق افزود: در صورتی که راهکار مسالمت‌آمیزی وجود داشته باشد، استقبال می‌کنیم و از هر گونه تلاشی برای دستیابی به راه‌حل‌هایی فروگذار نخواهیم کرد با این وجود ما با اینکه کشور هدف جنگ نیابتی و سرنوشتی نامعلوم قرار بگیرد، مخالف خواهیم بود.

رسانه آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی: پاسخ ایران آمریکا "بسیار سریع و خشن" بود و این یک خطر جدی است که ممکن است موضوع از دست {آمریکایی‌ها }خارج شود. توقع نداشتیم که ایران اینقدر زود و خشن پاسخ دهد. اما کاری است که شده است.

نیویورک تایمز: مرحله کابوس حکمرانی ترامپ اینجاست.

رئیس جمهور ناپایدار و استیضاح شده، آمریکا را به سمت جنگ با ایران سوق می دهد.

شبکه آمریکایی CNN: تاریخ باید ثبت کند این ترامپ بود که خاورمیانه را باخت.

دموکرات‌های آمریکا: جهان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد/ ترامپ مقصر است.

وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد در پاسخ موشکی ایران علیه پایگاه عین‌الاسد، هیچ نظامی این کشور کشته یا مجروح نشده است.

الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن: ادامه پاسخ ایران از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی است.

جان کربی: ایران نشان داد توان آسیب زدن به نیروهای آمریکایی را دارد

سخنگوی سابق پنتاگون در مصاحبه با سی ان ان:

ایران حمله به پایگاه های آمریکا در عراق را با استفاده از نیروهای اصلی خود و از خاک خود انجام داد تا به آمریکا نشان دهد توان آسیب زدن به نیروهای این کشور را دارد. 

برای من کاملا روشن است که آنچه ایرانیان انجام دادند کاملا آگاهانه بود و هدفش نه تنها ارسال پیامی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تلافی کشتن سلیمانی بود، بلکه آنها می خواستند نشان دهند توانایی وارد کردن آسیب جدی به نیروهای آمریکایی را دارند.

جو بایدن: برای سربازان آمریکایی دعا می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا:

 فعلا درباره حملات چهارشنبه علیه پایگاه‌های این کشور اظهارنظر نمی‌کنم.

 تا زمانی که اطلاعات بیشتری منتشر نشود قصد ندارم درخصوص این اخبار اظهارنظر کنم. اما یک چیز را خواهم گفت: ما برای سربازان و اتباع آمریکایی در خارج از کشور دعا می‌کنیم.

خبر  المیادین: پایگاه عین الاسد کاملا نابود شده است 

‏العراق: مصادر للميادين: الرد الأولي سيكون بتدمير الجناح الأميركي في قاعدة عين الأسد بالكامل.

المیادین به نقل از منابع عراقی: آن بخش از پایگاه عین الاسد که در اختیار امریکا بود، به‌طور کامل نابود شده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: تاب جنگ نداریم

پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: در پی بمباران ( موشک باران ) مواضع نیروهای آمریکایی در عراق، به دقت در حال رصد اوضاع هستم.

 باید از امنیت نیروهای خود اطمینان یابیم، از جمله از طریق پایان دادن به تحریک‌آفرینی‌های بی‌مورد دولت [آمریکا] و درخواست از ایران برای پایان دادن به خشونت. 

آمریکا و جهان تاب جنگ را ندارند.

بیانیه توییتری ترامپ :همه چیز خوب است. خسارت زیادی ندیدیم 

ترامپ در توییتر خود نوشت : همه چیز خوب است. موشک ها از ایران شلیک شده و به دو پایگاه آمریکا در عراق اصابت کرده است. ارزیابی ها از تلفات و خسارات تا این لحظه خوب است. ما  با فاصله قوی ترین و مجهز ترین ارتش دنیا را داریم. فردا صبح یک بیانیه خواهیم داد.

واکنش ژاپن پس از حمله انتقام‌جویانه ایران علیه آمریکا

 در پی حمله انتقام جویانه ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، دولت ژاپن اعلام کرد که از تمام دولت‌های مربوطه می‌خواهد تا برای کمک به کاهش تنش‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. اگر کشورهای منطقه شعور داشته باشند عراق افغانستان لبنان سوریه با همکاری چین روسیه و ترکیه دست آمریکای خونخوار را از منطقه کوتاه خواهند کرد بعد از آن دزدان داخلی حالا وقت اتحاد بین کشورهاست هر کشور در منطقه هم با آمریکا همکاری کرد باید زده بشه دو ساله آرامش را برای ملت بدبخت ایران گرفته اند لعنه الله علی الظالمین

    • قطعاً اگر کشورها با هم متحد شن آمریکا از بین میره اما حیف ...

    • احسنت. عدم اتحاد بین کشورها آن هم به خاطر ترس، باعث شده پای جنایتکار به منطقه باز شود.

  1. با سلام و ئقدیر و تشکر از منتقیم خون حاج قاسم سرباز ولایت باید اظهار کنم عملیمات انتقام به موقع و بجا بود و حضور میلیونی مردم و ملت ایران در مراسم سرباز ولایت انتظار بیشتری را مطلبد

  1. این بچه بازیها که یکی با بی فکری بره رو عرشه ناو آمریکایی ها و برای آنها پوشک تقاضا کنه و بعد به خاطر این رفتار بزرگترین فرمانه خود را از دست بده فقط خصوصیت و لیاقت یک جماعت احساساتی بیش نیست .

    • من متوجه نشدم .به صراحت بگوئید ،بالاخره سربازان امریکائیی پوشک میخوان .اگه میخوان پوشک بچه های یکسالمون رو براشون مجانی بفرستیم.

    • تو دم از احساسات نزن امثال تو که ادعای روشن فکری داری و فکر میکنی خیلی میفهمی خیانتکار به وطنید.یعنی ادمایی هستید که انقد وقیحید سینه ی مادر خودتونو گاز میگیرید.پس امثال تو ترسو اگه میترسید و حرف مفت نزنید و بشینید یه گوشه بلرزید.فعلا زدیم خوبم زدیم اونام جرات نکردن هیچ غلطی کنن پس چیز اضافی نخور که چاق میشی

    • واضح نبود ..تو الان به نیروهای انقلابی گیر دادی ...

    • سلام شما حرف نمی زدی سنگین تر بودی تمام دنیا به خاطر حاج قاسم غیرتی شده اما شما فکر کنم هیچ آثاری از غیرت نداری

    • اگه ایرانی میرفت آبهای آمریکا، حق رو میدادید به آمریکا. حالا چی شده هر وقت ایران قدرتمند خواست از خودش دفاع کنه شما وطن فروشها مسخره کردید؟! خوشت نمیاد برو گمشو از کشور ما بیرون. چرا موندی و تحمل میکنی؟! مرگ بر آمریکای ذلیل. مسلمون و ایرانی نیستی که غیرت نداری؟

  1. درود بر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران،درود بر حضرت آیت‌الله خامنه ای که حرفش حرفه، خسته نباشید میگم به تمام مردم ایران که همیشه پشت شهیدان و رهبری هستند، انشاءالله ریشه این استکبار جهانی برای همیشه سوزانده خواهد شد لبیک یا خامنه ای...

  1. جائ الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

  1. بسم رب شهدا شهادت امیر وسردار رشید اسلام که به خون خود باعث اتحاد امت اسلام و لرزه به اندام دشمنان انداخت تبریک وتسلیت میگویم خوشا به حالش که به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رسید امیدوارم با فکر واندیشه وپیداکردن نقطه ثقل وحساس دشمن بتوانیم آنرا از پا درآوریم ما بااتحاد ولبیت به رهبرمان درسی به دشمن می دهیم که در ذهن ها وتاریخ پایدار بماند

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!