جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۴:۳۳
مجلس - کد خبر : 11055
دوشنبه، ۲۸ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات اخیر رئیس جمهور

از رئیس جمهور که حقوقدان است توقع نداریم در مورد مصوبه مجلس پیرامون یک قرارداد بین المللی این گونه صحبت کند

واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات اخیر رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، دو نماینده مجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر تاثیر منفی "قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" در روند احیای برجام واکنش نشان دادند.

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس با تصویب «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» موجب عدم لغو تحریم ها شده و در کار قوه مجریه دخالت کرده است، اظهار داشت : قانونگذاری مجلس در مورد اجرای برجام، ریل گذاری دقیقی بود که مانع آسیب دیدن منافع ملی در حوزه هسته ای شد.

وی به روحانی توصیه کرد که در ایام باقی مانده از عمر دولت، ناکارآمدی های خود را به پای مجلس ننویسید و گفت: روحانی شکست برجام را ناشی از اقدامات ترامپ اعلام می کرد، در دوران پساترامپ هم روند اجرای برجام تغییری نکرده و کشورهای اروپایی و آمریکایی به وعده هایشان عمل نکردند

نماینده مردم شیراز در مجلس تأکید کرد: دل خوش کردن روحانی به اروپا و آمریکا موجب وارد آمدن آسیب های شدیدی به اقتصاد کشور شد.

عزیزی با بیان اینکه رئیس جمهور سعی دارد مشکلات اقتصادی را به پای قانون لغو تحريم ها بنویسد، گفت: این قانون فرصت ها و ظرفیت های زیادی را برای مذاکرات وین ایجاد کرد اما به دلیل عدم اجرای دقیق آن و برخورد لجوجانه دولت با مجلس، نتوانست موجب گشایش اقتصادی شود.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به اختیارات رئیس جمهور خدشه وارد کرد اظهار داشت : اختيارات رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص است و مصوبه مجلس به هیچ وجه به اختیارات رئیس جمهور خدشه وارد نکرده است.

وی تاکید کرد: تصویب قوانین و مقررات به نحوی اختیارات همه افراد را محدود می کند و برای آن چارچوب قرار می دهد.

نماینده مردم بم در مجلس اظهار داشت: برجام قراردادی بین المللی است نه اجرایی، هر مسئولی که اندکی از دانش حقوقی برخوردار باشد می داند برجام قراردادی بین المللی است که اجرای آن نیاز به مصوبه و تاییدیه مجلس دارد.

غضنفرآبادی تصریح کرد: مذاکرات بین المللی برای توافق انجام می شود و هر توافق خارجی باید به تصویب مجلس برسد. از رئیس جمهور که حقوقدان است توقع نداریم در مورد مصوبه مجلس پیرامون یک قرارداد بین المللی این گونه صحبت کند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!