جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۶:۲۰
سیاست - کد خبر : 6310
چهارشنبه، ۲۴ دي، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

واکنش ظریف به اتهامات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا

ظریف در واکنش به ادعای بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا در مرتبط کردن ایران با القاعده تاکید کرد: تروریست‌ های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو بودند.

واکنش ظریف به اتهامات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین،به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

از تروریستی نامیدن کوبا تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعا‌های ارتباط ایران با القاعده، آقای "دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم" به صورت رقت‌آوری، حرفه فاجعه‌بار خود را با دروغ‌های جنگ طلبانه پایان می‌دهد.

ظریف اظهار داشت: هیچ کس فریب نمی‌خورد تمامی تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشور‌های محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند، هیچ کدام از ایران نبودند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران به برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرده بود القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است.

پمپئو ادعا کرد: ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است و ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

وی افزود: ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد ایران از القاعده حمایت می‌کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد و ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور ارتباط داشته باشند.

 

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل هم در واکنش به اتهامات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا گفت: این اتهامات مضحک و دروغین، چیز جدیدی نیست.

 

میریوسفی افزود: این اتهامات تنها این واقعیت را تقویت می‌کند که دولت ترامپ با ناامیدی، به سیاست شکست خورده ضد ایرانی خود ادامه می‌دهد.


 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!